آرشیو فروردین ماه 1403

يادگيري برنامه نويسي

هوش مصنوعی اسکرچ برای کودکان

۳ بازديد

 

استنتاج منطقی (یا استنتاج) فرآیند ارائه یک گزاره هوش مصنوعی اسکرچ  جدید (نتیجه گیری) از سایر گزاره های شناخته شده به درستی (مقدمات) است. یک قانون استنتاج مراحل معتبر یک اثبات را توصیف می کند. کلی ترین قانون حل و فصل است. استنتاج را می‌توان به جستجوی مسیری که از مقدمات به نتیجه‌گیری منتهی می‌شود، تقلیل داد، که در آن هر مرحله کاربرد یک قانون استنتاج است. اما به جز برای اثبات های کوتاه در زمینه های محدود، تحقیقات جامع بیش از حد طول می کشد.

 

منطق فازی مقادیر حقیقت را بین 0 و 1 تخصیص می دهد،  هوش مصنوعی اسکرچ و امکان رسیدگی به عبارات مبهم مانند "این داغ است"32 را ممکن می کند. منطق غیر یکنواخت این امکان را فراهم می کند که برخی از نتایج را لغو کنیم. اشکال مختلف دیگر منطق برای توصیف بسیاری از مناطق پیچیده توسعه یافته است.

 

روش های احتمالی و مدیریت عدم قطعیت

 

مثالی از شبکه بیزی و جداول احتمال شرطی مرتبط.

بسیاری از مشکلات در هوش مصنوعی (استدلال، برنامه ریزی، هوش مصنوعی اسکرچ  یادگیری، ادراک، روباتیک، و غیره) مستلزم این است که بتوانیم از اطلاعات ناقص یا نامشخص استفاده کنیم.

 

برخی از تکنیک ها بر استنتاج بیزی تکیه می کنند، که فرمولی برای به روز رسانی احتمالات ذهنی با توجه به اطلاعات جدید ارائه می دهد. این به ویژه در مورد شبکه های بیزی صدق می کند. استنتاج بیزی اغلب برای محاسبه نیاز به تقریب دارد.

 

پایان قرن با دوره‌هایی از شور و شوق و دو دوره سرخوردگی  هوش مصنوعی اسکرچ و انجماد بودجه به نام «زمستان‌های هوش مصنوعی»45 مشخص شد، اولی از 1974 تا 1980 و دومی از 1987 تا 1993. کارشناسان سیستم‌ها به ویژه در دهه 1980، با وجود شکنندگی و دشواری در اجرای دستی قوانین استنتاج صحیح44. تکنیک‌های یادگیری ماشین (شبکه‌های عصبی، پس انتشار گرادیان، الگوریتم‌های ژنتیک) و همچنین رویکرد اتصال‌گرایانه توسعه یافته‌اند. اما قدرت محاسباتی کم و کمبود داده های آموزشی کارایی آنها را محدود کرد. برخی از زمینه‌ها به تدریج دیگر بخشی از هوش مصنوعی تلقی نمی‌شدند، زیرا راه‌حل مؤثری پیدا شد. پدیده ای که گاهی اوقات "اثر هوش مصنوعی" نامیده می شود.

 

در دهه 2000، وب 2.0، داده های بزرگ و آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  زیرساخت های هوش مصنوعی اسکرچ  جدید و ظرفیت های محاسباتی امکان اکتشاف توده های بی سابقه ای از داده ها را فراهم کرد. در سال 2005، پروژه مغز آبی با هدف شبیه سازی مغز پستانداران آغاز شد. در سال 2012، با شبکه عصبی کانولوشنال Alexnet، استفاده از پردازنده‌های گرافیکی برای آموزش شبکه‌های عصبی آغاز شد، بنابراین ظرفیت‌های محاسباتی اختصاص داده شده به یادگیری افزایش یافت. سازمان هایی مانند DeepMind در سال 201049 و OpenAI در سال 201550 با هدف ایجاد هوش عمومی مصنوعی ظهور کرده اند.

 

در سال 2017، محققان گوگل معماری ترانسفورماتور هوش مصنوعی اسکرچ  را پیشنهاد کردند که به عنوان پایه ای برای مدل های زبان بزرگ عمل می کرد. در سال 2018، یان لو کان، یوشوا بنجیو و جفری هینتون جایزه تورینگ را برای کار خود در زمینه یادگیری عمیق دریافت کردند.

یادگیری ماشینی شامل اجازه دادن به مدل  هوش مصنوعی اسکرچ هوش مصنوعی برای یادگیری نحوه انجام یک کار به جای تعیین دقیق نحوه انجام آن است. این مدل شامل پارامترهایی است که مقادیر آنها در Scratch artificial intelligence  طول آموزش تنظیم می شود. روش پس انتشار گرادیان قادر است برای هر پارامتر تشخیص دهد که تا چه اندازه در

جدید ترین کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان

۵ بازديد

با استفاده از تقویم یا دفتر خاطرات مدرسه به فرزندتان کمک کنید کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان  بداند چه کاری و چه زمانی انجام دهد. به عنوان مثال، فرزند شما می تواند کلماتی را روی تقویم بکشد یا بنویسد تا وظایف هر روز هفته را به خاطر بسپارد. او همچنین می تواند در دفتر خاطرات خود یادداشت کند که در کدام روز تکالیف خود را انجام می دهد و مطالعه می کند. کدگذاری رنگی برای کارهای مختلف ممکن است مفید باشد. برای  کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان حفظ انگیزه فرزندتان، او را تشویق کنید تا کارهای انجام شده را بررسی کند.

فرزندتان را تشویق کنید تا بعد از 10، 15 یا 20 دقیقه کار، بسته به دامنه توجه و تمرکز، سن و شخصیت او استراحت کند. استراحت باید شامل یک فعالیت با شروع و پایان مشخص باشد (به عنوان مثال: خوردن یک میان وعده، رفتن به حمام، گرفتن یک لیوان آب).

زمان مشخصی را برای تکمیل یک کار برنامه ریزی کنید، زیرا کودکان گاهی  کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجواناناوقات تصور انعطاف پذیری از زمان دارند. برای مثال، می‌توانید بگویید: «از شما می‌خواهم اتاقتان را به مدت ۱۵ دقیقه تمیز کنید. پس از آن، می توانید بازی کنید. » این به او امکان می دهد زمان را بهتر ارزیابی کند و روی کار خود تمرکز کند زیرا می داند که بعد از 15 دقیقه وقت آزاد برای خود خواهد داشت. می توانید از یک تایمر (تایمر، تلفن همراه، تبلت یا تایمر فر و غیره) استفاده کنید.

وقتی فرزندتان برخی از کارها یا درس ها را به پایان رساند، او را تحسین کنید. احساس غرور از موفقیت به شما کمک می کند با انگیزه و پشتکار بمانید.

محیط خود را سازماندهی کنید

یک سیستم ذخیره سازی و یک منطقه کاری مناسب کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان  برای تمرکز به کودک شما کمک می کند تا بهتر سازماندهی شود و بهتر کار کند.

 

کودک خود را عادت دهید که همیشه وسایل خود را در یک مکان نگهداری کند. برای کمک به سازماندهی او، می توانید یک کلاسور کوچک به او بدهید تا کارهای مدرسه اش را ذخیره کند. همچنین قفسه ها یا کشوهای میز را برای موضوعات و کتاب های مدرسه رزرو کنید.

از سبدهای رنگی برای نگهداری اسباب بازی ها و کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان  لوازم جانبی او در اتاقش استفاده کنید و هر رنگ سبد را با نوعی اسباب بازی یا لوازم جانبی مرتبط کنید. سبدها یا سطل های شفاف نیز گزینه خوبی هستند، زیرا کودک شما به راحتی آنچه در آنها وجود دارد را می بیند. همچنین می‌توانید با آن یک کد رنگی ایجاد کنید تا اگر سبدها یا سطل‌های شما همه یکرنگ هستند، روی برچسب‌ها قرار دهید.

به کودک خود کمک کنید تا یک منطقه کاری مناسب  کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانانبرای تمرکز ایجاد کند. حواس کودک به راحتی پرت می شود. به همین دلیل است که او می تواند یک کار را شروع کند و سپس آن را قطع کند تا به سراغ چیز دیگری برود که توجه او را جلب کرده است. به همین دلیل، صفحه نمایش و رادیو باید در زمان تکالیف خاموش باشند. به همین ترتیب، اجازه ندهید فرزندتان در میان صحبت های خانوادگی یا صدای قابلمه و تابه، تکالیفش را در آشپزخانه انجام دهد.

به خاطر سپردن

توسعه مهارت‌های سازمانی به کودکان این امکان را می‌ده کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجواناند که از جمله موارد دیگر، یاد بگیرند که کارهایی را که باید انجام دهند، اولویت‌بندی کنند، کارها را به صورت مرحله‌ای انجام دهند و زمان خود را مدیریت کنند.

یادگیری سازماندهی خود به همان اندازه که با تکالیف و درس ها انجام می شود، با کارهای خانه انجام می شود.

فرزند شما به کمک شما نیاز دارد تا یاد بگیرد که خودش را سازماندهی کند، اما نه اینکه شما کارهایی را برای او انجام دهید.

 

 

 

توجه: پیوندهای ابرمتن منتهی به سایت های دیگر به طور مداوم کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان به روز نمی شوند آموزش برنامه نویسی نوجوانان . بنابراین ممکن است یک پیوند غیرقابل یافت شود. در چنین حالتی از ابزارهای جستجو برای یافتن اطلاعات مورد نظر استفاده کنید.

 

به فرزند خود کمک کنید. چه مدت؟ برگه اطلاعات برنامه ریزی کار helpsonchild.com

به فرزند خود کمک کنید. توصیه های عملی برای کمک به برنامه ریزی بهتر فرزندتان. 2015.helpsonchild.com

ALLOPROF. نکاتی برای مطالعه بهتر alloprof.qc.ca

BÉLIVEAU، ماری کلود. بازگشت از مدرسه… جایگاه والدین در یادگیری مدرسه. چاپ سوم، مونترال، Éditions du CHU Sainte-Justine, coll. بیایید با والدین صحبت کنیم، 2019، 272 ص.

کارون سانتا، جوسیان. چگونه از انجام تکالیف زنده بمانیم؟ کبک، Éditions Midi Trent، 2015، 108 ص.

هبرت، آریان. ADHD: جعبه ابزار. N. ed., Boucherville, Éditions de Mortagne, 2021, 192 p.

سلامت کودکان. به کودک خود کمک کنید تا سازماندهی شود. kidshealth.org

کتاب های کودک

 

کارون سانتا، جوسیان. استراتژی های خلاقانه برای زنده ماندن از تکالیف (پوستر رایگان برای دانلود). کبک، Éditions Midi Trent، 2015. miditrente.ca

کارون سانتا، جوسیان. کارشناس تمرکز: راهبردهای حسی حرکتی برای آسان‌تر کردن تکالیف و درس‌ها. کبک، Éditions Midi Trent، 2015.

FOX، جانت اس. قهرمان سازمانی. کبک، Summer classes for children and teenagers  Éditions Midi Trent، 2013، 112 ص.