آرشیو بهمن ماه 1402

يادگيري برنامه نويسي

برنامه اسکرچ 3 را دریافت کنید

۱۱ بازديد

 

خلاصه: Scratch که توسط MIT اختراع شددانلود برنامه اسکرچ 3 ه است یک سیستم متن باز است که افراد را قادر می سازد تا داستان ها، بازی ها و انیمیشن های تعاملی را برنامه ریزی کنند. Scratch ابزاری ایده آل برای آموزش کدنویسی به کودکان است. همه مطالب رایگان است و منابع زیادی برای کمک به معلمان برای ادغام کدنویسی با برنامه درسی خود وجود دارد.

Scratch: آینده برنامه نویسی

برنامه نویسی کامپیوتر در 20 سال گذشته دستخوش تحولی باورنکردنی شده است. زمانی که برای اولین بار برنامه نویسی کامپیوتر را یاد می گرفتم، بیسیک زبانی بود که یاد گرفتم  دانلود برنامه اسکرچ 3 و اولین برنامه ام را در DOS نوشتم. ممکن است بیش از 100 زبان برنامه نویسی مختلف از آن زمان اختراع شده باشند.

 

در حالی که ممکن است زبان های برنامه نویسی مختلفی وجود داشته باشد، اما همه آنها نیاز به کدهای تایپ دارند که اکثر مردم آن را درک نمی کنند. با این حال، یک نوآوری خاص که من معتقدم این امر را اساساً تغییر خواهد داد Scratch است.

 

Scratch که توسط MIT اختراع شده است دانلود برنامه اسکرچ 3 یک سیستم متن باز است که افراد را قادر می سازد داستان ها، بازی ها و انیمیشن های تعاملی را برنامه ریزی کنند. Scratch به جای تایپ کد، از بلوک های بصری مانند قطعات پازل برای ایجاد یک برنامه استفاده می کند. خراش بسیار شبیه به لگو است زیرا تعداد راه های چیدمان بلوک ها بی پایان است. در حالی که Scratch تا حد زیادی برای آشنا کردن بچه ها با برنامه نویسی استفاده می شود، می تواند برنامه های پیچیده ایجاد کند.

 

من معتقدم روش استفاده از بلوک های بصری برای ایجاد برنامه ها آینده برنامه نویسی است. در اینجا دلیل آن است:

 

Scratch نیازی به نحو ندارد

برای اینکه برنامه خود را بسازید، تنها کار دانلود برنامه اسکرچ 3 ی که باید انجام دهید این است که بلوک ها را جابه جا کنید. به جای تایپ کد، از طریق ابزارهای بصری دستکاری می شود. بلوک های بصری خود توضیح بیشتری دارند. حتی پسر هشت ساله من می تواند به طور مستقیم از بلوک حلقه برای همیشه بدون توضیح استفاده کند. در حالی که ابزارهای توسعه امروزی شامل ویژگی هایی برای کمک به کاهش اشتباهات تایپی مانند تکمیل خودکار هستند، گاهی اوقات توسعه دهندگان هنوز ساعت ها را صرف رفع اشکال در یک اشتباه تایپی ساده می کنند.

از Scratch می توان برای ایجاد برنامه های پیچیده استفاده کرد

این فقط برای بچه ها نیست! بلوک های سازنده بسیاری برای ایجاد برنامه نویسی پیچیده وجود دارد. وقتی به پسر هشت ساله‌ام نحوه استفاده از اسکرچ را آموزش دادم، متوجه شدم که او بیشتر به استفاده از بلوک‌های اساسی‌تر متوسل می‌شود. اما اگر ابزارها را با جزئیات بیشتری بررسی کنید، متوجه خواهید شد که بسیاری از بلوک های دیگر در دسترس هستند. آموزش فرستادن پیام از یک Sprite (یک شی در Scratch) به پسرم به من یادآوری کرد که برای ارسال پیام در ویندوز 3.1 باید چند کد را یاد بگیرم. اما با Scratch می توانید همین کار را فقط با دانلود برنامه اسکرچ 3   استفاده از دو بلوک انجام دهید!

خراش قابل گسترش است

بسیاری از کاربران Scratch ممکن است متوجه نباشند که می توانند متغیرها را اضافه کنند، لیست کنند و حتی بلوک های خود را در برنامه ایجاد کنند! کاربران حتی می توانند Scratch را به سخت افزارهایی مانند PicoBoard و LEGO WeDo متصل کنند. این توسعه پذیر واقعاً امکان را بی پایان می کند.

Scratch ابزاری ایده آل برای آموزشدانلود برنامه اسکرچ 3  کدنویسی به کودکان است. همه مطالب رایگان است و منابع زیادی برای کمک به معلمان برای ادغام کدنویسی با برنامه درسی خود وجود دارد. علاوه بر آموزش اسکرچ به پسرم، یک دوره آنلاین 1 ساعته اسکرچ با ترکیب اسکرچ با یک پلتفرم یادگیری ایجاد کردم.

 

برخی از میلیون ها برنامه ایجاد شده با Scratch را در scratch.mit.edu کاوش کنید و برنامه را خودتان امتحان کنید. یکی دیگر از منابع عالی تمرینات در studio.code.org/hoc/1 است، که در آن بیشتر دوره ها بر اساس همان اصل بلوک بصری مورد استفاده توسط Scratch ایجاد شده اند. اگر تمام 20 معما را در این دوره Hour of Code کامل کنید، می توانید گواهی کسب کنید!

 

همچنین بخوانید

چگونه یک دوره آنلاین از ابتدا ایجاد کنیم

Scratch That Itch @ Scratch Conference 2016

5 مرحله برای ایجاد یک الگوی آموزش الکترونیکی قابل استفاده مجدد از ابتدا

راهنمای نهایی برای تبدیل شدن  دانلود برنامه اسکرچ 3 به یک طراح آموزشی در کلاس جهانی از ابتدا

ایجاد یک بستر یادگیری آنلاین از ابتدا

 

 

 

 

خلاصه: در این مقاله، در مورد گروه های دانلود برنامه اسکرچ 3  مختلف مرتبط با آموزش الکترونیکی به عنوان سازندگان دوره صحبت خواهیم کرد و راهنمای مفیدی برای ایجاد یک دوره آنلاین از ابتدا ارائه خواهیم داد.

آموزش آنلاین را با این 10 مرحله شروع کنید

در سال های 2020 و 2021، آموزش به حوزه دیجیتال منتقل شد. بسیاری از معلمان، مدارس، مؤسسات و شرکت‌ها باید یاد بگیرند که چگونه یک دوره آنلاین ایجاد کنند، اگر قبلاً نمی‌دانستند.

 

این تغییر به دنیای دیجیتال تعجب آور نیست زیرا تقریباً 42٪ از مشاغل ادعا می کنند که با تغییر به سمت آموزش آنلاین متوجه افزایش درآمد می شوند. علاوه بر این، آموزش آنلاین زمان صرف شده برای یادگیری را تا 60 درصد در مقایسه با آموزش رسمی کوتاه می کند [1]. بنابراین می توان گفت که آنچه کهDownload the Scratch 3 program  شرایط جهانی ایجاب می کرد، دریچه ای سودمند برای صنعت آموزش الکترونیکی باز کرد.

 

آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور برای کودکان

۹ بازديد

 

برای این مطالعه سعی خواهیم کرد به این سوال پاسخ دهیم آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور : چگونه دانش آموزان می توانند از دستورات پیام به صورت عملیاتی استفاده کنند تا بتوانند مشکل ارزشیابی را حل کنند؟

3 روش شناسی

برای انجام این مطالعه اکتشافی، ما تحقیقاتی را در این زمینه انتخاب کردیم

طراحی (تحقیق مبتنی بر طراحی). سناریوی آموزشی (طراحی) مرکزی است

در این رویکرد، با هدف ارزیابی توانایی آن در انتقال دانش انتخاب شده توسط

5

خالق آن تحقیقات طراحی درک عمیقی از فرآیند یادگیری فراهم می کند (کاب، کانفری، دی سیسا، لرر، و شابل، 2003).

به گفته کاب و همکاران. (2003)، یکی از اهداف آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  اصلی این رویکرد، بهبود سناریوی اولیه از طریق ارزیابی تکراری حدس‌های مختلف و در عین حال انجام تحلیل‌هایی پیرامون استدلال و استدلال دانشجویان است.

محیط یادگیری

برای این منظور سناریوی آموزشی ما چندین بار در طول اجرا اصلاح شد.

به جای میدان، برای انطباق با نیازهای مخاطب هدف. در پایان سال اول زمین ما دوباره اصلاح شد تا نیازهای آن را برآورده کند

سرزمین ما در فرانسه، سال بعد. در اینجا توجه داشته باشید که برای اینکه بتوانیم ارتباطات را با ارسال پیام مطالعه کنیم، سناریوی آموزشی را طی کردیم

از یازده جلسه

3.1 سناریوی آموزشی

برای طراحی سناریوی آموزشی این پژوهش، با الف

تجزیه و تحلیل زبان برنامه نویسی ScratchJr از نظر عملکرد. پس از آن،

ویژگی های گروه سنی هدف یعنی رشد شناختی، اجتماعی  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور و عاطفی این دانش آموزان را در نظر گرفتیم. سناریوی آموزشی ما شامل

سه نوع جلسه، جلسات شروع نرم افزار و برنامه نویسی،

جلسات آموزش محتوای انتخابی و پیاده سازی آن در عمل و جلسات از

ارزیابی عملکرد دانش آموزان

هدف از هر جلسه آموزشی تولید یک انیمیشن بود. THE

سناریو در کلاس توسط خودمان با توافق معلم ایجاد شد

کلاس صفحه نمایش تبلت ما با استفاده از مینی ویدئو پروژکتور، به

به طوری که دانش آموزان بهتر می توانند آنچه را که در پروژه ما در ScratchJr اتفاق می افتد ببینند.

مطالعه سه ماه و هر جلسه حدود چهل دقیقه طول کشید.

ابتدا یک مصاحبه انفرادی (پیش آزمون) انجام دادیم

ایده های اولیه دانش آموزان در مورد رابط و آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  دستورات مورد مطالعه را شناسایی کنید.

ما همچنین یک فعالیت آشنایی با تبلت، رابط کاربری انجام دادیم

ScratchJr و برخی از مفاهیم اصلی برنامه نویسی.

سپس به سراغ جلسات آموزشی رفتیم که در طی آن ما

ارائه دستورات حرکت، اجرای متوالی دستورات، مقدار دهی اولیه موقعیت شخصیت ها در صحنه، شروع همزمان فیلمنامه دو شخصیت، تکرار یک دنباله از

تعداد دفعات از پیش تعریف شده سفارش می دهد و در نهایت پیام می دهد. در مجموع 9 جلسه آموزشی برگزار شد و دو جلسه از این سناریو اختصاص یافت

برای ارتباط با ارسال پیام

ما بر اساس مشاهدات مطالعه قبلی (Touloupaki and

al., 2018) و ما پروژه های از قبل آماده را ارائه کردیم که حاوی سفارشات بود

پیام ها و ما به آنها اجازه آزمایش و کشف عملکرد  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور هر یک از دستورات را با استفاده از سؤالات خود می دهیم. ما استفاده از دو را انتخاب کردیم

سبک های تدریس: کارشناس و مجری (گراشا، 1994). به گفته گراشا (1994)،

سبک کارشناسی، بر تجلی دانش و تشویق متمرکز است

دانش آموزان برای بهبود مهارت های خود سبک تسهیلگر بر نیازهای افراد متمرکز است

6

مخاطبان هدف و اهدافی که باید به آنها دست یافت. آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  با سازگاری مداوم مشخص می شود

با توجه به نیازهای عمومی، برای دستیابی به آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  هدف آموزش و پرورش. استراوکر، لی و

برس، (2017) نشان می دهد که اجرای این دو سبک آموزشی با عملکرد برنامه نویسی بالا در بین دانش آموزان، در محیط ScratchJr همبستگی دارد.

برای سهولت درک دانش آموزان، ما چاپ تصاویر را انتخاب کرده ایم

دستورات نرم افزار بنابراین ما کنترل های ScratchJr را ساختیم

در نسخه کاغذی که دانش آموزان از آن برای آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  ایجاد و مشاهده همزمان استفاده کردند

اسکریپت های دو شخصیت که از طریق پیام با هم ارتباط برقرار می کنند. بعد گذشتیم

در جلسات ارزیابی عملکرد دانش آموزان

در واقع، ما یک مصاحبه انفرادی (پس آزمون) و دو مشکل انجام دادیم

برای همه دانش آموزان حل کنید مشکل اول، در میان چیزهای دیگر، به مفهوم

پیام ها. برای حل مشکل ار Scratch junior software training زشیابی از دانش آموزان خواسته شد که تماشا کنند

یک انیمیشن در حالت ارائه، همراه با دستورالعمل های مشکل

داده شده توسط شماره خوانده شده است

نحوه استفاده از اسکرچ برای ساخت انیمیشن های حرفه ای

۹ بازديد

پیوند با سیستم مختصات و

اولین برنامه ای را ایجاد کنید که به آنها اجازه می چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  دهد مریخ نورد را با فلش های روی صفحه کلید هدایت کنند.

 معلم کامپیوتر با

نرم افزار اسکرچ

 ویدئو پروژکتور /

IPV / TNI

 کپسول ویدیویی 1

2 15'

آزمایش: سفارشی سازی صحنه و ذخیره

1 - اسپرایت را تغییر دهید

معلم توضیح می دهد که می توان "گربه" را حذف کرد و

بجای آن دیگری ایجاد کنید که بیشتر مطابق با  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم پروژه ماموریت فضایی باشد: الف

مریخ نورد (در صورت لزوم توضیح دهید). برای حذف "cat" sprite، باید کلیک کنید

(دکمه سمت راست) روی نماد آن، در ناحیه الف ها (به جلسه 1 مراجعه کنید)، و انتخاب کنید

" حذف ".

برای اطلاعات، 4 روش مختلف برای ایجاد یک sprite جدید وجود دارد که از نوار ابزار "new sprite" قابل دسترسی است.

پایین سمت راست صحنه:

 یک sprite از کتابخانه انتخاب کنید (Scratch با صدها sprite از پیش تعریف شده در کتابخانه ارائه می شود)

 یک جن جدید بکشید (ابزار طراحی یکپارچه که به چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  دانش آموزان اجازه می دهد تا مریخ نورد خود را «با دست» بسازند)

 یک sprite را از یک فایل وارد کنید

 جن جدید از یک وب کم (عملی برای پروژه های شخصی - می توانید چهره خود را به عنوان اضافه کنید

جن جدید اما در زمینه این پروژه مورد توجه نیست).

در این جلسه از گزینه پررنگ استفاده می شود، هدف در اینجا یادگیری نقاشی نیست.

 کامپیوتر (1 در هر جفت)

با نرم افزار اسکرچ

تمرین دانش‌آموز: با وارد کردن فایل rover_carré.png از فهرستی که فایل‌ها در آن قرار می‌گیرند، اسپرایت را تغییر دهید.

مرتبط به دنباله (هارد دیسک شبکه مدرسه، هارد دیسک کامپیوتر). این تمرین مستلزم دانستن دانش آموزان است

نحوه پیمایش فایل اکسپلورر ویندوز برای دسترسی به یک فایل.

2- پس زمینه را تغییر دهید

به همان روش قبلی، امکان تغییر پس‌زمینه صحنه، چه از روی تصویری وجود دارد

کتابخانه، یا از فایل ارائه شده توسط کاربر، یا با کشیدن آن توسط خودتان.

تمرین دانش آموز: با وارد کردن فایل sol_martien.png از دایرکتوری که در آن، پس زمینه را تغییر دهید

فایل های مرتبط با توالی

3- کار خود را ذخیره کنید

ذخیره با کلیک بر روی منوی “file” و سپس گزینه چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  “save” انجام می شود. سپس شما باید به داخل بروید

دایرکتوری اختصاص داده شده به پروژه و کلاس (یک میانبر از دسکتاپ یک بار دیگر به شدت توصیه می شود)، سپس a را انتخاب کنید

نام فایل.

این نام فایل می تواند به عنوان مثال شامل نام کوچک دانش آموزان باشد تا آنها بتوانند به راحتی پیدا کنند

برنامه خودشان بعدا وارد کردن یا با دوبار کلیک کردن مستقیم روی فایل ذخیره شده (که راه اندازی می شود) انجام می شود

نرم افزار Scratch)، یا با راه اندازی Scratch و سپس کلیک کردن بر روی منوی "file" و گزینه "open".

3 5'

ادغام

کلاس در مورد کارهایی که آنها در Scratch یاد گرفته اند چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  می پردازد: وارد کردن یک sprite یا پس زمینه. ذخیره و از سرگیری

کارش.

معلم می‌تواند نمایش بازی «نهایی» را دوباره نشان دهد تا از دانش‌آموزان بخواهد وظایفی را که انجام می‌دهند توضیح دهند

باقی مانده تا انجام شود. مثلا :

 هدایت مریخ نورد با استفاده از فلش ها (موضوع بقیه جلسه)

 برای مدیریت منابع و موانع دیگر اسپریت ها را وارد کنید

 اطمینان حاصل کنید که هنگام برداشت یک منبع یک امتیاز به دست می آوریم و با لمس یک منبع جان خود را از دست می دهیم

مانع

 وقتی یک منبع را برداشته اید ناپدید کنید و در جای دیگری از صحنه (در یک مکان) دوباره ظاهر شود

تصادفی)

 گردباد را به طور تصادفی در سراسر صحنه بچرخانید

 مطمئن شوید که بازی با تمام شدن عمر شما تمام چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم می شود (با ظاهر شدن «بازی تمام شد» و هر چیز دیگری که

ناپدید می شود).

 معلم کامپیوتر با

نرم افزار اسکرچ

 ویدئو پروژکتور /

IPV / TNI

4 25'

آزمایش

دانش آموزان از قبل می دانند که چگونه مریخ نورد را به سمت راست حرکت دهند... فقط به آن بگویید که به جلو حرکت کند، زیرا به طور پیش فرض همینطور است

قبلاً به سمت راست گرایش یافته است. حرکت دادن آن به سمت چپ کار کمی دشوارتر است، زیرا دانش آموزان ابتدا باید

از مریخ نورد بخواهید قبل از حرکت به سمت چپ به سمت چپ بپیچد.

1 - مریخ نورد را به چپ حرکت دهید (سپس در هر جهتی)

آنها به طور مستقل کار می کنند و راه خود را چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  احساس می کنند، معلم مرتباً از گروه ها عبور می کند

تا مطمئن شوید کسی گیر نکرده است. او می تواند آنها را با تشویق آنها به جستجوی الف راهنمایی کند

دستورالعمل "جهت گیری". در این دنباله، دستور «orient to…» را ترجیح می دهیم.

برای انجام این وظیفه وقتی روی عدد موجود در دستورالعمل کلیک می کنید (به طور کلی،

این عدد پیش فرض "90" است)، یک حباب کمکی توضیح می دهد که زاویه 0 درجه بالا را مشخص می کند

از صفحه نمایش؛ 90 درجه نشان دهنده حق و غیره است.

اکنون دانش آموزان باید بتوانند مریخ نورد را در هر جهتی (راست، چپ، بالا و.) حرکت دهند

پایین)، دقیقاً با استفاده از همان روش قبلی.

2- با استفاده از فلش ها، مریخ نورد ر How to make animation with scratch ا هدایت کنید

دانش آموزان

آموزش اسکرچ در تمام سطوح

۹ بازديد


ScratchJr: ارزیابی - دور بلوک ها حلقه بزنید

خلاصه

ScratchJr منبعی برای ارزیابی درک اسکرچ جونیور چیست  دانش آموزان از بلوک های برنامه نویسی در ScratchJr است.

برنامه آی پد.

شرح

این راهنما نحوه ارزیابی درک دانش‌آموزان از بلوک‌های برنامه‌نویسی را تشریح می‌کند

برنامه ScratchJr iPad. این راهنمای ارزیابی شامل «مهندسی معکوس» است که در آن دانش آموزان

تعیین کنید که از چه بلوک های برنامه نویسی  اسکرچ جونیور چیست بصری برای ایجاد یک انیمیشن (برنامه) ساده استفاده شده است.

این ارزیابی ابتدا برای ارزیابی یادگیری دانش‌آموز در کلاس‌های K-2 پس از آن طراحی شد

برنامه درسی ژانرهای انیمیشن ScratchJr را به پایان رساند، اما این روش را می‌توان با هر کدام تطبیق داد

برنامه درسی ScratchJr.

این یک فعالیت بدون پلاگ است که در آن دانش‌ اسکرچ جونیور چیست آموزان پاسخ‌ها را در برگه‌ای ثبت می‌کنند. این فعالیت

می تواند برای مخاطبان جوان تر به عنوان یک فعالیت کل کلاس، با داربست معلم سازگار شود

دانش آموزان. معلمان برای پخش اسکریپت ScratchJr نیاز به دسترسی به پروژکتور یا تبلت دارند.

باندهای سطح سال

F-2، 3-4

نمونه ای از برگه فعالیت ScratchJr 'Circle the blocks'

© 2017 Education Services Australia Ltd، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد. Creative Commons توسط

مجوز 4.0، مگر اینکه خلاف آن ذکر اسکرچ جونیور چیست  شده باشد. ScratchJr © Developmental Technologies Research است

گروه در دانشگاه تافتس.

© 2017 Education Services Australia Ltd، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد. Creative Commons توسط

مجوز 4.0، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد. ScratchJr © Developmental Technologies Research است

گروه در دانشگاه تافتس.

راهنمایی برای استفاده

این فعالیت ارزشیابی را می توان پس از اینکه دانش آموزان  اسکرچ جونیور چیست در معرض دروس مقدماتی قرار گرفتند مورد استفاده قرار داد

نحوه استفاده از برنامه ScratchJr، انواع و عملکرد بلوک ها و داشتن تجربه

در ایجاد برنامه های ساده در ScratchJr.

معلمان می توانند کاربرگ های دانش آموزان را اینجا  جمع آوری ک اسکرچ جونیور چیست نند و پاسخ های صحیح و نادرست را علامت گذاری کنند. این کمک خواهد کرد

تعیین کنید که آیا دانش آموزان درک درستی از عملکرد و استفاده صحیح از تصویری دارند یا خیر

بلوک های برنامه نویسی، توانایی شناسایی توالی های اسکریپت صحیح، توانایی تعیین صحیح a

دنباله ای از بلوک ها که یک مشکل ساده (یک انیمیشن) را حل می کند.

برخی از فرصت ها برای گسترش یا تطبیق این منبع ارزیابی در زیر آورده شده است:

  • از دانش آموزان بخواهید که به صورت جفت یا گروه های کوچک برای تقویت بحث و یادگیری همتا به همتا کار کنند.
  • به جای استفاده از کاربرگ، برش های بزرگی از بلوک ها داشته باشید و از دانش آموزان یا تیم های

دانش آموزان برای بازسازی فیلمنامه.

  • برای دانش آموزان جوان تر، از این به عنوان یک اسکرچ جونیور چیست فعالیت ارزیابی کل کلاس استفاده کنید، جایی که دانش آموزان با

داربست و پرسش از معلم، تصمیم گیری در مورد فیلمنامه مناسب، یا بازسازی

فیلمنامه با هم معلم می تواند سوالات را به افراد هدایت کند و دانش آموزان را برای توضیح دعوت کند

چرا آنها تصمیمات خاصی گرفته اند.

  • این فعالیت را با ایجاد چالش های اسکریپت خود برای همسالان خود، گسترش دهید. دارند

دانش آموزان به یکدیگر بازخورد ارائه می کنند.

  • معلمان می توانند از این چارچوب برای ارزیابی فردی یک به یک با دانش آموز استفاده کنند.

معلمان می توانند از دانش آموزان بخواهند که توضیح دهند چرا اسکریپت های خاصی را برای مطابقت با انیمیشن انتخاب کرده اند.

به معلمان بینش بیشتری نسبت به تصورات غلط و درک دانش آموزان ارائه می دهد.

  • این فعالیت ارزیابی را گسترش دهید تا از دانش آموزان دعوت کنید تا کد را با استفاده از ScratchJr بازسازی کنند

برنامه به آنها این فرصت را بدهید تا اسکریپت خود اسکرچ جونیور چیست  را آزمایش و رفع اشکال کنند.

تراز فناوری های دیجیتال برنامه درسی استرالیا

سال F-2

دنباله ای از مراحل و تصمیمات (الگوریتم) مورد نیاز برای حل را دنبال، توصیف و نمایش دهید

مشکلات ساده (ACTDIP004)

سال 3-4

مسائل ساده را تعریف کنید، و دنباله ای از

What is Scratch Junior?  مراحل و تصمیمات را توصیف و دنبال کنید (الگوریتم ها)

آموزش اسکرچ در تمام سطوح

۹ بازديد

Scratch به شما این امکان را می دهد که به راحتی آثار  آموزش اسکرچ خود را برنامه ریزی کنید.

 

موسیقی، خلاقیت های گرافیکی، بلکه بازی ها، شبیه سازی ها و حتی انیمیشن ها یا داستان ها! یک پالت خارق‌العاده در دسترس همه، از کوچک‌ترین‌ها شروع می‌شود.

 

این خلاقیت ها به نام PROJECTS را می توان در وب سایت  آموزش اسکرچ اختصاصی MIT مشاهده کرد.

 

بیش از 38 میلیون پروژه، که در 6 خانواده گروه بندی شده اند، در دسترس شما هستند و می توانید آنها را به اشتراک بگذارید. آموزش های متعددی نیز برای کمک به شما در یافتن راه در دسترس است.

 

 

 

چگونه یک پروژه اسکرچ ایجاد کنیم؟

برای انجام این کار، به سادگی ویرایشگر برنامه را باز کنید. آموزش اسکرچ  به یاد داشته باشید که Scratch بسته به انتخاب شما به صورت آنلاین (نسخه 2.0 و به زودی 3.0) یا آفلاین قابل دسترسی است.

 

اگر می خواهید پروژه خود را به صورت آنلاین ایجاد کنید، فقط روی ایجاد در نوار ناوبری (بالا سمت چپ) کلیک کنید.

 

 

 

نحوه ایجاد یک پروژه در ابتدا

 

 

 

نام پروژه خود را به درستی نام ببرید

به منظور شخصی سازی یا تغییر نام پروژه خود، باید  آموزش اسکرچ روی کادر متنی بالای کادر کلیک کنید. توجه داشته باشید که به‌طور پیش‌فرض، یک پروژه جدید «Untitled» نام دارد. بنابراین، چندین پروژه ایجاد شده بدون نام تعریف شده، "Untitled-1"، "Untitled-2" نامیده می شوند.

 

 

 

چگونه یک پروژه را به اشتراک بگذاریم؟

پروژه شما ایجاد شده است (و به درستی نامگذاری شده است)، آموزش اسکرچ  اکنون می توانید آن را با دوستان خود و همچنین و مهمتر از همه با کل جهان با چند کلیک به اشتراک بگذارید.

 

در اینجا نیز امکان اشتراک گذاری به نسخه Scratch شما بستگی دارد.

 

اگر از ویرایشگر آنلاین Scratch 2.0 استفاده می کنید، به سادگی وارد حساب خود شوید و روی «اشتراک گذاری» (بالا سمت راست) کلیک کنید.

 

اگر ترجیح می دهید از Scratch 2.0 به صورت آفلاین استفاده کنید، روی «Files» و سپس «Share on site» کلیک کنید و در نهایت اطلاعات درخواستی را پر کنید.

 

اگر مستقیماً در صفحه پروژه هستید، باید روی "اشتراک گذاری" (در کادر مستطیلی) کلیک کنید.

 

در نهایت، اگر از Scratch 1.4 استفاده می کنید، باید پروژه  آموزش اسکرچ را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید و اطلاعات درخواستی را تکمیل و تأیید کنید.

 

البته اشتراک گذاری تنها در صورتی امکان پذیر است که قبلا آدرس ایمیل خود را تایید کرده باشید :)

 

تعداد پروژه های مشترک نامحدود است و دانلود پروژه ها رایگان است و (به نظر می رسد) همیشه رایگان خواهد بود.

 

نحوه مشاهده پروژه ها

آیا پروژه شما در حال انجام است یا تکمیل شده است؟ هیچ چیز ساده تر نیست!

 

شما باید وارد حساب کاربری خود شوید و به گوشه سمت  آموزش اسکرچ راست رابط نگاه کنید. در آنجا یک فایل همراه با یک پاکت پستی خواهید دید.

 

اگر روی پوشه کلیک کنید، به تاریخچه پروژه ها و پیش نویس های خود دسترسی خواهید داشت. علاوه بر این، شما به آمار ارزشمندی از حضور و استقبال جامعه از پروژه خود دسترسی دارید.

 

آمار پروژه، چرا؟

هر پروژه دارای نواری است که آمار ذاتی پروژه را جمع آوری و نمایش می دهد.

 

دانستن :

 

تعداد بازدید از پروژه

تعداد دفعاتی که پروژه شما "مورد علاقه" د آموزش اسکرچ ر نظر گرفته می شود

تعداد لایک های دریافت شده توسط پروژه شما (مانند شبکه های اجتماعی)

شخص یا استودیویی که پروژه را ایجاد کرده است

نام پروژه اولیه یا اصلی (اگر پروژه شما "ریمیکس" یک پروژه موجود باشد)

این داده ها به ما امکان می دهد تا دقیقاً از نفوذ پروژه شما در جامعه بزرگ Scratch و بنابراین استفاده یا جذب بالقوه آن توسط کاربران اینترنت مطلع شویم.

 

شناسنامه پروژه: یادداشت ها

ما در سمت راست پروژه عناصر هویتی آن،  برنامه نویسی کودکان یعنی یادداشت ها و اعتبارات دیگر را می یابیم. عناصر حیاتی، آنها را می توان توسط کاربر متصل ویرایش کرد و بنابراین می تواند این بخش ها را با دقت با اطلاعات خود غنی کند.

 

در بالای این اطلاعات ارزشمند، می‌توانید دستورالعمل‌هایی را بیابید که اغلب دستورالعمل‌هایی را برای استفاده از پروژه ارائه می‌دهند. اطمینان حاصل کنید که آنها را تا حد امکان با دقت پر کنید تا کاربران اینترنت راحت تر بتوانند با خلاقیت های شما کنار بیایند. هرچه شروع آسان تر و کاربرپسندتر باشد، احتمال اینکه کاربر اینترنت شما را «لایک» کند و به اشتراک بگذارد، بیشتر می شود.

 

 

 

چگونه یک پروژه را دانلود کنیم؟

برای دانلود پروژه ابتدا باید وارد شوید. پس از اتصال، به سادگی باید به "فایل" و سپس "دانلود" بروید و تمام!

 

توجه داشته باشید که دکمه "دانلود پروژه" را نمی توان غیرفعال یا حذف کرد (مثلاً در Slideshare). آرزوی Scratch این است که برای جامعه فراوان خود مشارکتی و شفاف باقی بماند.

 

در نتیجه، ویژگی های اضافی مانند بررسی پروژه، همکاری و در نهایت میکس ارائه می شود.

 

دانلود یک پروژه اغلب به آن اجازه می دهد تا انعطاف پذیرتر و سریع تر از آنلاین کار کند.

 

در نهایت مشکل سازگاری وجود ندارد. اگر پروژه شم Scratch training ا در اسکرچ 1.4 ساخته شده است، و هرگز در اسکرچ 2.0 ویرایش نشده است، می توانید آن را برای اسکرچ 1.4 با کلیک بر روی دکمه دانلود کنید.

بهترین روش دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3

۱۵ بازديد

ساختار الگوریتم ها چیست، تفاوت بین  دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 سطوح آموزشی از نظر مفاهیم چندان زیاد نیست

الگوریتم ها نسبت به دشواری مسائل پرداخته شده و الگوریتم های ساخته شده. انتخاب مفاهیم برای پرداختن به

پیشرفت و سختی تمرینات با توجه به توانایی دانش آموزان، تعداد جلسات در آنجا ارزیابی می شود.

اختصاصی و درس های سال های گذشته (آموزش الگوریتم ها و/یا آشنایی با

دستکاری صفحه کلید و ماوس و/یا آشنایی با محیط Scratch). دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 بدیهی است که تعداد زیادی وجود دارد

چیزهای دیگر در علوم کامپیوتر که در مقطع ابتدایی مطلقاً مقرون به صرفه نیستند، از جمله جنبه های دیگر الگوریتم ها

(تصحیح، کامل بودن، اثبات، آزمون، پیچیدگی و غیره).

24 Scratch 3 نوع از مفهوم حلقه را ارائه می دهد دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3  (که "ساختار تکراری" نیز نامیده می شود): "10 بار تکرار کنید"، "تکرار کنید تا زمانی که

تا زمانی که چنین شرطی تأیید شود» و «به طور نامحدود تکرار کنید».

10

 مکانیسم های راه اندازی اولیه: اسکریپت را با "پرچم سبز" یا

شخصیت مربوطه (به عبارت Scratch).

 سپس، بسته به زمان صرف شده: استفاده از متغیرها25 (متغیر "پاسخ" یا تعریف شده توسط دانش آموز

یا معلم، ر.ک. مثال های گویا در بخش 5)؛ مکانیسم های همگام سازی: از طریق تاخیر

(X ثانیه صبر کنید سپس چنین عملی را انجام دهید)  دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3و/یا از طریق ارسال پیام بین کاراکترها (ر.ک.

مثال‌های گویا در بخش 5 و برای جزئیات، مستندات Scratch)26

.

با این حال، شناسایی مفاهیمی که موضوع آموزش هستند، فقط تا حدی موارد را روشن می کند. در واقع اینطور است

می توان به روش های بسیار متفاوتی به آموزش این مفاهیم پرداخت. علاوه بر این، و به ویژه در مدرسه ابتدایی، این

بدون شک مایه شرمساری است که آموزش علوم کامپیوتر را فقط از زاویه آموزش ببینیم

الگوریتمی در واقع، و این بدون شک یکی از ویژگی های محاسبات است، بسیار آسان است

تمرین های ترکیبی از علوم کامپیوتر (الگوریتم و غیره) و سایر  دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 زمینه ها (ریاضیات، فرانسه، زبان ها، هنرها) را تعریف کنید.

و غیره) یا ابعاد (مهارت های عرضی مانند مهارت های تحلیلی، حل مسئله، نوشتن،

روش شناسی، سازماندهی، کار مشترک، خلاقیت و غیره).

مشکل در استدلال از نظر اهداف آموزشی به دلیل غنای موقعیت ها، کثرت خواهد بود.

اهدافی که می توان در نظر گرفت و/یا درهم تنیدگی بالقوه آنها. این نکته «اهداف آموزشی» است

در بخش 4 توسعه یافته است. دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3

شناسایی اهداف آموزشی که در نظر می گیریم به ما امکان می دهد از کتابچه ها بهره مند شویم

موارد موجود (بعضی وجود دارد، بنابراین من سعی نکردم یکی دیگر بسازم) و/یا ایده هایی که می توان از تعداد زیادی استخراج کرد

نمونه هایی که در جامعه تمرین Scratch توسعه یافته است. این نکته در بخش 7 بیان شده است.

3.3. نحوه استفاده از یک زبان برنامه نویسی را بدانید

اگر بدون کامپیوتر روی محاسبات بمانیم، جنبه فنی خاصی وجود ندارد.

اگر می‌خواهیم دانش‌آموزان برنامه‌های خود را توسعه دهند، باید بدانیم دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 چگونه از یک زبان برنامه‌نویسی استفاده کنیم و

مهمتر از همه، بدانید که چگونه از آن به عنوان وسیله ای برای دستیابی به اهداف آموزشی در نظر گرفته شده استفاده کنید.

در اینجا دوباره، جنبه های فنی می تواند نگران کننده باشد، اما ما نباید در ظاهر متوقف شویم (دانستن نحوه استفاده

زبانی مانند اسکرچ هیچ ربطی به دشواری درک زبان های کلاسیک ندارد).

علاوه بر این و بالاتر از همه، نکته زیر باید به وضوح درک شود. این ممکن است (و شخصاً برای من چنین است

به نظر می رسد ایده خوبی است) هدف از آموزش زبان برنامه نویسی را به عنوان یک

از این قبیل، اما برای تعیین هدف دانستن چگونگی کمک/راهنمایی دانش آموزان برای استفاده از یک وسیله. زبان از

بنابراین می توان برنامه نویسی را به عنوان منبعی در نظر گرفت  دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3که معلم می تواند کم و بیش بر آن تسلط پیدا کند

(که البته برای یک شی آموزشی صدق نمی کند). این نکته در بخش 6 بیان شده است.

در سطح اولیه، زبان برنامه نویسی/محیط مورد استفاده معمولاً Scratch است. آی تی

دیگران هستند به نظر می رسد که این دارای تعدادی ویژگی جالب است:

 Scratch ساختارهای الگوریتمی اساسی و مکانیسم های هماهنگ سازی واضح را ارائه می دهد،

تمیز و کافی برخلاف آنچه گاهی اوقات می خوانیم، Scratch یک زبان برنامه نویسی واقعی است

(از نظر پارادایم ها: برنامه نویسی امری و رویداد محور).

 Scratch برای کودکان توسعه داده شده است: دارای یک بعد سرگرم کننده است، آن را به آسانی طراحی شده است

با استفاده از آن، مشکلات تایپ و نحو غیر ضروری را حذف می کند.

 جامعه بین المللی عظیمی از مردم (معلمان، مربیان، تسهیلگران، دانش آموزان،

کودکان) که از آن استفاده می کنند، که بازیابی و/یا به اشتراک گذاری اسناد، نمونه ها را ممکن می سازد،

ایده ها، برنامه ها

  1. اینکه جامعه عمل وجود دارد2. اسکریپت ها و همچنین دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 سایر ویژگی ها (صداها، موسیقی، تصاویر و غیره) را تغییر دهید.

 

  1. روی دکمه ریمیکس نارنجی در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

 

چگونه یک پروژه Scratch4 را دوباره میکس کنیم. در اینجا شما آن را دارید، پروژه ریمیکس اکنون متعلق به شما است و البته می توانید به افزودن ویژگی های خود به آن ادامه دهید.

 

 

شروع کنیم؟

ساده ترین راه برای شروع آزمایش بلوک های مختلف، آزمایش ابزارهای ویرایشگر گرافیکی و کشف غنای ویرایشگر صدا است.

 

در جمع آوری پروژه های ساده به منظور مطالعه دقیق طراحی آنها و سپس ترکیب مجدد آنها با توجه به سلیقه خود دریغ نکنید تا به طور کامل مسیرهای متنوع و پیچیده را مانند مکانوی قرن 21 کشف کنید.

 

منابعی مانند Scratch Forums و Scratch Wiki به شما کمک می کنند تا موفق ترین یا کاربرپسندترین پروژه ها را پیدا کنید. بسیاری از آموزش های تصویری نیز در سایت  Download Scratch for Android, computer and phone and install Scratch 3 اسکرچ در اختیار شما قرار گرفته است.

 

 

 

انتخاب درست اسکرچ جونیور

۱۲ بازديد

اسکرچ چیست؟

Scratch نرم افزاری است که به طور خاص برای اسکرچ جونیور   آموزش کدنویسی به کودکان طراحی شده است. برای کودکان 6 تا 16 ساله قابل دسترسی است. رایج ترین استفاده از اسکرچ کدنویسی بازی های کوچک است. در اینجا روند یادگیری برای کودکی که بازی خود را در اسکرچ کد می کند، آمده است:

 

طرح

برای کدنویسی یک بازی، باید کار را به مراحل تقسیم کنید اسکرچ جونیور : بازی من چگونه کار می کند؟ چند سطح در آن قرار خواهم داد؟ چه شخصیت ها یا اشیایی حضور خواهند داشت؟ از چه پس زمینه ای استفاده کنیم؟ و غیره. همه اینها بخشی از طراحی است که به تفکر نیاز دارد. برای رسیدن به این هدف، کودک شخصیت ها و پس زمینه های خود را از کتابخانه Scratch انتخاب می کند تا به بازی خود شکل دهد.

 

برنامه نویسی

پس از تکمیل، به سمت برنامه نویسی می رود. یعنی از طریق یک اسکریپت به شخصیت‌هایش دستور می‌دهد که حرکت کنند، بپرند، با اشیاء بازی تعامل کنند و غیره. همچنین می‌تواند امتیاز، سطح زندگی و سایر اجزای یک بازی پایه را تعیین کند. این اسکریپت با استفاده از سیستمی از بلوک ها "کدگذاری" شده است که می توان آنها را یکی پس از دیگری کشیده و رها کرد. به این یک سری دستورالعمل می گویند. به لطف این، کودک اصول اساسی برنامه نویسی را بدون نیاز به نوشتن خطوط کد یاد می گیرد!

 

خلاقیت

بنابراین Scratch به کودکان این امکان را می‌دهد تا بازی‌های اسکرچ جونیور  زیادی را که قبلاً می‌دانند بازسازی کنند، اما همچنین بازی‌های خود را بسازند! هنگامی که کودک می داند چگونه از نرم افزار استفاده کند، آزاد است که تمام ایده های خود را در آن ادغام کند. اگر بخواهد بازی خود را اصلاح کند، قوانین یا مشکلاتی را اضافه کند، به راحتی می تواند این کار را انجام دهد.

 

انجمن

فراتر از نرم افزار، Scratch همچنین یک انجمن آنلاین است. هر کاربر Scratch می تواند یک حساب آنلاین ایجاد کند که در آن بتواند همه بازی های خود را ذخیره کند، اما همچنین آنها را با جامعه به اشتراک بگذارد و به بازی های مشترک دیگر کاربران دسترسی داشته باشد. این به شما امکان می‌دهد ببینید دیگران چگونه یک بازی ساخته‌اند، بازی‌های جدیدی را برای ساختن در اسکرچ کشف کنید، و بسیاری چیزهای دیگر.

 

کارگاه های اسکرچ که ما ارائه می دهیم

بنابراین، Fun Tech Adventures البته کارگاه های Scratch را اسکرچ جونیور  در قالب آموزشی، کارگاه هفتگی یا کارگاه سفارشی ارائه می دهد. ما محاسن Scratch را درک کرده ایم و نتایج را به وضوح بر روی دانش آموزان خود می بینیم. علاوه بر این، از آنجایی که کلیدواژه های آموزش ما بازیگوشی و خلاقیت است، Scratch ترکیبی عالی است: کدنویسی بازی های کوچک قابل تنظیم. در واقع، در طول کارگاه ها، تسهیلگران ما یک سری بازی برای بازی ارائه می دهند، و برای 8 دانش آموز هیچ دو بازی یکسان نیست. اگر مایل به ثبت نام فرزندان خود هستید اینجا را کلیک کنید.

 

در اینجا یک نمای کلی از آنچه دانشجویان ما در طول دوره های کارآموزی یا کارگاه های آموزشی توانستند به دست بیاورند آورده شده است:

 

اسکرچ پکمن بازسازی شده

پیچ و خم خراش

مسابقه ماشین خراش

خراش آجرها را می شکند

مبارزه با شمشیر خراش

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Scratch یا ایجاد یک  اسکرچ جونیور حساب کاربری برای فرزند خود، به وب سایت رسمی بروید.

 

 

 

همچنین بخوانید:

 

فناوری و جادو: رازهای پشت فیلم های هری پاتر

09/12/2022

از آنجایی که در اواسط تعطیلات کریسمس هستیم، می‌خواهیم کمی در مورد جادو با شما صحبت کنیم. همه عاشق جادو هستند، درست است؟ جادوی کریسمس، ترفندهای جادویی، جادو در فیلم های انیمیشن مورد علاقه ما (جنگ ستارگان، هری پاتر، منجمد)... اما آیا تا به حال این تصور را داشته اید،... ادامه مطلب: فناوری و جادو: رازهای پشت فیلم های هری پاتر

متاورس چیست؟

02/09/2022

متاورس، که گاهی اوقات متاورس نیز به صورت مفرد یا جمع نوشته  اسکرچ جونیور می شود، آیا این برای شما معنی دارد؟ شما نیز مانند دیگران، مطمئناً در مورد آن شنیده اید، بدون ا  اینجا ینکه بدانید چگونه آن را تعریف کنید، یا پیامدها، پیامدها یا خطرات آن چیست. امروز سعی می کنیم به بهترین شکل ممکن به تمام سوالات شما پاسخ دهیم... بیشتر بخوانید: متاورس چیست؟

ایده های هدیه: 6 ربات مورد علاقه Fun Tech

13/12/2021

دسامبر اینجاست، یعنی کریسمس نزدیک است! بنابراین ما باید شروع به جستجوی هدایایی برای فرزندانمان، دوستانمان، برادرزاده ها و خواهرزاده هایمان کنیم. اما چگونه انتخاب کنیم؟ از کجا شروع کنیم؟ به چه کسی مراجعه کنیم؟ برای کمک به شما در ساخت… بیشتر بخوانید: ایده‌های هدیه: ۶ ربات مورد علاقه Fun Tech

[Webinar] Fun Tech فعالیت خود را به شما ارائه می دهد و به سوالات شما پاسخ می دهد!

2021/06/25

در طول این وبینار، ما تمام فعالیت های Fun Tech Adventures را به  اسکرچ جونیور شما ارائه می دهیم تا به شما کمک کنیم برای سال تحصیلی 2021-2022 آماده شوید! در پایان، برای پاسخگویی به هر گونه سؤالی که در مورد پیشنهاد ما دارید، لحظه ای وقت می گیریم.

  برچسب ها: دوره های آنلاین، آموزش، برنامه نویسی، اسکرچ

ناوبری مقاله

پست قبلی: پست بعدی:

پاسخ دهید

برای ثبت نظر می بایست وارد شوید.

 

Fun Tech Adventures کارگاه ها و دوره های مقدماتیScratch Junior  برنامه نویسی و روباتیک را برگزار می کند.

 

 

برنامه اسکرچ در تمام سطوح

۱۰ بازديد

خوش آمدی

مقدمه ای بر برنامه نویسی با استفاده از Scratch، یک برنامه اسکرچ  زبا برنامه اسکرچ ن برنامه نویسی بصری که از طریق آن برنامه نویسان مشتاق می توانند با کشیدن و رها کردن بلوک های گرافیکی (که شبیه قطعات پازل هستند) به جای تایپ متن، کد بنویسند. Scratch که در ابتدای دوره مقدماتی علوم کامپیوتر کالج هاروارد، CS50 مورد استفاده قرار گرفت، در آزمایشگاه رسانه MIT طراحی شد و به دانشجویانی که هیچ تجربه قبلی برنامه نویسی نداشتند برای طراحی انیمیشن ها، بازی ها، هنرهای تعاملی و داستان های خود توانمند می ساخت. با استفاده از Scratch، این دوره دانش آموزان را با اصول برنامه نویسی آشنا می کند که نه تنها در خود Scratch بلکه در زبان های سنتی مبتنی بر متن (مانند جاوا و پایتون) نیز یافت می شود. موضوعات عبارتند از: توابع، که دستورالعمل هایی هستند که وظایف را انجام می دهند. مقادیر  برنامه اسکرچ بازگشتی، برنامه اسکرچ  که نتایجی هستند که توابع ارائه می کنند. شرایطی که از طریق آن برنامه ها می توانند تصمیم بگیرند که آیا اقدامی را انجام دهند یا خیر. حلقه‌ها، که از طریق آن برنامه‌ها می‌توانند بارها و بارها اقدام کنند. متغیرهایی که از طریق آنها برنامه ها می توانند اطلاعات را به خاطر بسپارند. و بیشتر. در نهایت این دوره دانشجویان را برای دوره های بعدی برنامه نویسی آماده می کند.

نحوه شرکت در این دوره

حتی اگر دانشجوی هاروارد نیستید، می‌توانید این دوره را  برنامه اسکرچ به‌صورت رایگان از طریق این OpenCourseWare و با بررسی مطالب نه هفته‌ای دوره، «گذرانید». اگر می‌خواهید 9 پروژه دوره را برای بازخورد ارسال کنید، حتماً یک حساب edX ایجاد کنید، اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید. در طول مسیر از طریق هر یک از انجمن های دوره سوال بپرسید!

 

نوری یک ورق کاغذ گراف دارد که روی برنامه اسکرچ  آن کاشی برنامه اسکرچ ها ضلع 1 سانتی متری دارند.

 

شروع به کشیدن مارپیچی می کند مانند آنچه در شکل می بینید. برنامه اسکرچ  از A شروع می شود، 6 کاشی به صورت افقی، سپس 1 کاشی به صورت عمودی، سپس دوباره 7 کاشی به  برنامه اسکرچ صورت افقی، سپس 2 کاشی به صورت عمودی و غیره حرکت می کند.

 

 

 

نوری بعد از پنجاهمین بخش افقی متوقف می شود.

 

مارپیچ ترسیم شده توسط نوری چن برنامه اسکرچ د سانتی متر است؟

 

چرخ چرخان.

هدف از این چالش ایجاد چرخی با خراش  برنامه نویسی کودکان است ک برنامه اسکرچ ه با استفاده از مستطیل می چرخد.

 

 

 

ترامپولین سه بعدی

هدف از این تمرین ایجاد یک برنامه خراش است که برنامه اسکرچ  در آن جن روی یک ترامپولین سه بعدی حرکت می کند.

 

 

 

در اینجا رندر نهایی است:

 

لطفا صبر کنید تا فایل اسکرچ با برنامه اسکرچ رگیری شود…

 

مارپیچ اویلر.

هدف از این تمرین ایجاد مارپیچ اویلر با خراش است.

 

 

 

محاسبه حجم، ارتفاع و شعاع یک استوانه.

هدف از این تمرین ایجاد برنامه ای است که به شما امکان  برنامه اسکرچ می دهد حجم یا شعاع یا ارتفاع یک استوانه را محاسبه کنید.

 

 

 

حلقه های المپیک

هدف از این چالش ایجاد حلقه های المپیک با خراش است.

 

فراموش نکنید که حلقه ها را برای به دست آوردن یک زنجیر لانه کنید.

 

 

 

در اینجا بلوک های ساختمانی مورد استفاده برای ایجاد این برنامه آمده است:

 

 

 

محاسبه ارتفاع کلیسای جامع.

هدف از این تمرین محاسبه فاصله با استفاده از مثلثات قائم الزاویه و خراش است.

 

این کلیسای جامع را در نظر بگیرید که 140 متر ارتفاع دارد.

 

 

 

حداقل فاصله OH را طوری محاسبه کنید که کلیسای برنامه اسکرچ  جامع به طور کامل در لنز ظاهر شود.

 

آزمون اعداد نسبی

مسابقه ای که به شما امکان می دهد دانش خود را از اعداد نسبی با ابتدا ارزیابی کنید.

 

مسابقه ای که شامل 10 سوال است.

 

دانش خود را از اولویت های عملیاتی و اعداد نسبی  برنامه اسکرچ با این مسابقه تست کنید.

 

الگوریتم اقلیدس

ایجاد الگوریتم اقلیدس با نرم افزار Scratch.

 

این اسکریپت به شما امکان می دهد دو عدد صحیح از کاربر درخواست کنید و برنامه از الگوریتم اقلیدس استفاده کند.

 

به منظور تعیین GCD این دو عدد صحیح.

 

 

 

هر دسته دستورالعمل های مختلفی دارد که ما می توانیم از آنها استفاده کنیم.

ستون مرکزی: به ما اجازه می دهد آجرهایی را بکشیم که نشان دهنده دستورالعمل هایی هستند که مراحل آن هستند

برنامه هر دستورالعمل یک شکل خاص دارد، بنابراین  

Scratch program آنها را فقط می توان در یک جهت تودرتو کرد.

 

تازه های برنامه اسکرچ

۶ بازديد

مجموعه مقالات دهمین کنفرانس  برنامه اسکرچ موضوعی ERME MEDA 2020 - ISBN 978-3-9504630-5-7 45 برنامه نویسی Scratch و توضیحات دانش آموز Rune Herheim و Elena Severina دانشگاه علوم کاربردی نروژ غربی، دانشکده آموزش معلم، فرهنگ و ورزش، نروژ @hvl.no, eseverina@gmail.com برنامه نویسی در بسیاری از سیاست های آموزشی در نروژ گنجانده شده است. مطالعه‌ای شامل معلمان سال اول پیش‌خدمت برنامه اسکرچ  و دانش‌آموزان سال چهارم برای پرداختن به تاکید بیشتر بر برنامه‌نویسی انجام شده است. تمرکز بر پیوندهای بین توابع ScratchJr و توضیحات و توجیهات ریاضی دانش آموزان است. نتایج نشان می‌دهد که برخی از توابع در ScratchJr پتانسیل ایجاد چنین استدلال‌های ریاضی را دارند، اما به وظایف ریاضی مناسب و آگاهی معلم در مورد نحوه پشتیبانی از کار دانش‌آموزان نیاز دارد. کلیدواژه: برنامه نویسی، توضیحات و توجیهات ریاضی، طراحی کار. مقدمه: پیشینه، منطق، پرسش تحقیق سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات توانایی استفاده از فناوری برای توسعه دانش و مهارت های قرن بیست و یکم مانند تفکر انتقادی، ارتباطات و همکاری است (دده، 2010). در سال‌های اخیر، این تمرکز بر سواد ICT به برنامه‌نویسی تغییر جهت داده است.  برنامه اسکرچ طبق نظر Balanskat و Engelhardt (2015)، برنامه نویسی در بیش از 20 برنامه درسی ملی گنجانده شده است. این احتمالاً با سند سیاست اتحادیه اروپا دستور کار دیجیتالی اروپا (http://ec.europa.eu/digital-agenda) افزایش خواهد یافت. Bocconi، Chioccariello و Earp (2018) در تحقیقات خود دریافتند که برنامه نویسی به عنوان یک مهارت مهم قرن بیست و یکم در اسناد سیاست ملی آشکارتر می شود. در آینده، Balanskat و Engelhardt (2015) استدلال می کنند که بسیاری از دانش برنامه اسکرچ  آموزان امروزی در توسعه فناوری مشارکت خواهند داشت. در نروژ، در برنامه درسی ملی بر مهارت‌های دیجیتال و توانایی‌های دانش‌آموزان برای بیان شفاهی و کتبی تأکید شده است، و این تمرکزها در برنامه درسی اصلاح‌شده که از پاییز 2020 اجرایی می‌شود (اداره آموزش و پرورش نروژ) حفظ می‌شود. ، 2020). همچنین، تمرکز فزاینده ای بر استدلال دانش آموزان، توضیحات و توجیهات آنها وجود دارد. با این حال، مهم ترین تغییر، نقش برجسته ای است که به برنامه نویسی داده شده است.  اینجا در برنامه برنامه اسکرچ  درسی جدید، برنامه نویسی به طور ضمنی در اهداف شایستگی در ریاضیات از سال دوم و به طور صریح از سال پنجم به بعد گنجانده شده است. برنامه نویسی در مدرسه چیز جدیدی نیست. در دهه 1970-1980، استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند BASIC و LOGO با چالش هایی مانند اضافه کردن نیازهای اضافی به دانش آموزان، ارزش انتقال اندک و تأثیرات بر درک ریاضی دانش آموزان زمان زیادی برای ظهور داشت (Hoyles & Noss, 1987). در دو بررسی اخیر، فورسستروم و کافمن (2018) و پوپات و استارکی (2019) دریافتند که فقدان شواهد قانع‌کننده‌ای برای پتانسیل آموزشی برنامه‌نویسی در آموزش ریاضی وجود ندارد. بنابراین، به نظر می رسد شکافی بین سیاست های آموزشی و تحقیقات آموزشی وجود دارد. بررسی رابطه برنامه نویسی و توضیحات ریاضی

  مجموعه مقالات دهمین کنفرانس موضوعی ERME MEDA 2020 - ISBN 978-3-9504630-5-7 46 و توجیهات می توانند این شکاف را برطرف کنند. با این حال، مطالعاتی مانند Kaufmann و Stenseth (2020) وجود دارد که ارتباط بین برنامه نویسی و استدلال ریاضی را مستند می کند. طبق گفته ماریوتی (2012)، اب برنامه اسکرچ زارهای خاصی می توانند منابعی باشند که از اقدامات آموزشی معلمان پشتیبانی می کنند، و در این مطالعه، بررسی می کنیم که آیا و چگونه برنامه نویسی با ScratchJr می تواند ابزاری باشد که استدلال دانش آموزان را تسهیل می کند. بنابراین سؤالی که ما می‌پرسیم این است: چه چیزی باعث می‌شود که دانش‌آموزان کلاس چهارم در هنگام برنامه‌نویسی دو نفره با ScratchJr در توضیحات و توجیه‌های ریاضی (چند وجهی) شرکت کنند یا نه؟ عوامل متعددی ممکن است نقش داشته باشند، مانند عملکردهای برنامه ScratchJr، معرفی و پیگیری های معلم هنگام کمک به دانش آموزان، و انواع وظایفی که به دانش آموزان داده می شود. ما تأکید می کنیم که کدام توابع برنامه استفاده شده است و آیا و چگونه آنها توضیح و توجیه ریاضی دانش آموزان را تقویت کرده  برنامه اسکرچ یا مانع می شوند. چارچوب تحلیلی برنامه نویسی ScratchJr علاوه بر زبانی مانند حرکات و عناصر صفحه (بلوک های کد و انیمیشن) فرصت هایی را برای برقراری ارتباط ریاضیات با روش های متعدد فراهم می کند. مورگان و الشوایخ (2012) در مورد اهمیت در نظر گرفتن سهم روش های مختلف و نحوه ارتباط آنها بحث کردند. ما با الهام از رویکرد برنامه‌نویسی آلبانو، ایکونور و ماریوتی (2017)، بررسی می‌کنیم که چگونه عملکردهای ScratchJr می‌توانند توضیحات و توجیه‌های دانش‌آموزان را واسطه کنند. یک کارکرد ارتباطی یک توضیح، ارائه پاسخ به یک سوال صریح یا ضمنی است. به گفته دونالدسون (1986)، نوع سوال یک شیوه   Scratch program ت وضیح را تعریف می کند