حرفه اي از مشكلاتي كه مشاهده مي كند مهارت هاي فريلنسري شروع مي كند تا به پاسخ هايي كه مي تواند ارائه دهد فكر كند. تفكر آن هميشه از بيرون شروع مي شود تا بهترين فرصت ها را شناسايي كند. . شبكه سازي اون چيه؟
شبكه آزاد نشان دهنده توانايي شما براي توسعه يك شبكه انساني در اطراف كسب و كارتان است. اين "دفترچه آدرس" پس از تكميل، شامل كارمندان، مشتريان و شركاي شما مي شود.
بنابراين اين مهارت شامل توانايي شما در ارتباط با ديگران، ايجاد و حفظ دوستي، ارائه خدمات و به ياد آوردن شما مهارت هاي فريلنسري است.
يك «شبكهكار» خوب زماني را به روابط اختصاص ميدهد، در نمايشگاهها و رويدادهاي تجاري شركت ميكند و مرتباً چك ميكند. او با تبادل نظر و بحث راحت است و او را به همكاري با او وادار مي كند.
چه فايده اي دارد؟
حس خوب شبكهسازي به شما كمك ميكند تا يك فريلنسر شويد. به لطف آن، براي يافتن مشتري مشكلي نخواهيد داشت.
اول از همه به صورت مهارت هاي فريلنسري مستقيم ، زيرا شما مي دانيد كجا آنها را پيدا كنيد و چگونه رابطه خوبي با آنها برقرار كنيد.
اما همچنين به اين دليل كه ساير فريلنسرهايي كه با آنها پيوند برقرار كرده ايد، به فكر مشاوره دادن به مشتريان خود خواهند بود - براي مثال، اگر وقت كافي براي تكميل يك ماموريت ندارند يا اگر احساس كنند كه شما مشخصات مناسبي براي همكاري با آنها در يك پروژه داريد.
به همين ترتيب، اگر كار بزرگي در پيش داريد، پيدا كردن همكاران ايدهآل آسان است.
مهارت هاي شبكه
با چه چيزي شروع كنيم؟
چندين راه براي توسعه اين مهارت:
براي شبكه، هيچ چيز بهتر از برخوردهاي زنده نيست. با انجام كمي اطلاعات در اينترنت، براي يافتن نمايشگاههاي تجاري، خوراكيهاي كارآفريني و ساير رويدادهاي اين نوع در نزديكي خود مشكلي نخواهيد داشت. اينها مهارت هاي فريلنسري رويدادهايي هستند كه در آن شما مي توانيد با افراد جالب زيادي، چه شخصي و چه از نظر حرفه اي، ملاقات كنيد. مطمئناً Meetups در نزديكي شما وجود دارد، پيدا كنيد.
روابط خود را حفظ كنيد. رفتن به يك يا دوبار قرار ملاقات چنداني براي شما از نظر روابط نخواهد داشت. اگر از يك رويداد لذت مي بريد، مرتباً براي ملاقات با مردم آخرين بار يا ملاقات با ديگران بياييد. به همين ترتيب، به طور مرتب اخبار مشتريان و شركاي سابق خود را از طريق ايميل يا تلفن دريافت كنيد. هر از چند گاهي به آنها نوشيدني ايرانيان سايبر يا ناهار پيشنهاد دهيد.
كارت ويزيت ابزار اصلي شبكه است. براي شروع، 100 يا 200 چاپ كنيد (بعضي از پيشنهادات اينترنتي بسيار مقرون به صرفه هستند). و به ياد داشته باشيد كه آنها را در هر جلسه جالبي هديه دهيد.
كنجكاو باشيد و به ديگران علاقه مند شويد. البته معني روابط انساني را نمي توان يك شبه آموخت. اگر كمي خجالتي هستيد يا با غريبه ها ناراحت هستيد، اشكالي ندارد. در يك بحث، احتياط و مهارت خوب گوش دادن نيز از ويژگي هاي آن است. سوال بپرسيد و به ديگران علاقه مند باشيد، لازم نيست براي دوست يابي "درخشش" داشته باشيد! يك شروع خوب اين است كه يك يا دو دوست پيدا كنيد كه روابط خوبي دارند و با آنها علايق مهارت هاي فريلنسري واقعي مشترك داريد. آنها با كمال ميل در رويدادها شما را زير بال خود مي گيرند و شما را به ديگران معرفي مي كنند.
2. بازاريابي
اون چيه؟
منظور من از بازاريابي در اينجا تكنيك هاي ترويج كسب و كار شما به مشتريان آينده شماست. براي تبديل شدن به يك فريلنسر ماهر، بايد ياد بگيريد كه چگونه "برند شخصي" خود را توسعه و ترويج دهيد.
اين شامل درك نيازهاي مشتريان ، خواسته هاي عميق آنها و نحوه برقراري ارتباط با آنها است. از تكنيك هاي بازاريابي مي توان به موارد زير اشاره كرد:
تحليل بازار (مشتري شما كيست، به دنبال چه چيزي است، چگونه او را راضي كنيد...)
هويت بصري،
مديريت جامعه در شبكه هاي اجتماعي
ايجاد و مديريت وب سايت شما
تبليغات (شبكه هاي اجتماعي، آگهي، ايميل و غيره)
بازاريابي محتوا (وبلاگ، پادكست، كانال يوتيوب و غيره)
قيمت گذاري (نحوه تعيين قيمت ها)
موقعيت يابي،
و سؤالات ديگري كه در استراتژي كلي شما قرار مي گيرند: چگونه خود را به عنوان يك متخصص در زمينه خود معرفي كنيد، از چه لحني استفاده كنيد، از كدام كانال استفاده كنيد، چه محتوا، چند وقت يكبار و غيره.
چه فايده اي دارد؟
در اينجا،
مهارت فريلنسري پاسخ در نگاه اول واضح به نظر مي رسد: مهارت هاي فريلنسري بازاريابي باعث شناخته شدن شما مي شود و شما را به مشتريان باز مي گرداند!