كودكان و آموزش الگوريتم و فلوچارت براي كودكان وجوانان يا خدمات توانبخشي ميتوانند معاينات تشخيصي را انجام دهن با هدف توصيف عملكرد و پيش نيازهاي يادگيري بررسي مي كند، نه براي تشخيص. در اين مقاله نوع اخير گزارش را شرح مي دهيم
كودكان با تشخيص هاي نادر مي توانند بسيار متفاوت باشند، هم از نظر سطح رشد، شرايط و نيازها. از آنجايي كه تشخيص بسيار نادر است، خود تشخيص مي تواند تجربه كمي براي ايجاد در كار آموزشي ارائه دهد. بنابراين مي توان استدلال كرد كه معاينه گسترده و كامل كودكان با تشخيص نادر بسيار مهم است. آموزش الگوريتم و فلوچارت براي كودكا ن همه زمينه هاي رشد بايد مورد بررسي قرار گيرند تا ديد كلي خوبي از علايق، نقاط قوت و فرصت هاي كودك به دست آيد
مهارت هاي شناختي
توانايي هاي زباني
مهارتهاي اجتماعي
توجه و تمركز
رفتار - اخلاق
استفاده از حواس
عملكرد موتور
مهارت هاي مدرسه
تستها ميتوانند ابزار خوبي باشند و ميتوانند نقطه شروع خوبي براي ايرانيان سايبر درك نحوه يادگيري ديگران باشند. آزمايش سنتي با استاندارد بودن مواد و اينكه پياده سازي طبق رويه هاي استاندارد انجام مي شود مشخص مي شود. ممكن است براي بسياري از والدين دشوار باشد كه ببينند فرزندشان با وظايفي دست و پنجه نرم ميكند كه ميدانند فقط ميتوانند از عهده اين سؤال برآيند كه كمي متفاوت از آنها پرسيده شده است يا براي شروع به آنها كمك كوچكي شده است. آموزش الگوريتم و فلوچارت براي كودكا ن اين آزمون ها براي ارزيابي مهارت هاي متوسط كودكان در سنين مختلف طراحي شده اند. آنها اطلاعات مهمي در مورد نقطه شروع كودك و اينكه كودك در كدام زمينه هاي رشدي ممكن است براي تسلط بهتر به كمك و حمايت نياز داشته باشد، ارائه مي دهد. اين آزمونها اغلب بخشي از يك مطالعه بزرگتر هستند و براي كسب دانش بيشتر در مورد آنچه كه فرد با آن دست و پنجه نرم ميكند و چگونگي مقابله با چالشهاي فعلي با اقدامات مناسبتر مفيد خواهد بود. عوامل بسيار زيادي مي تواند بر نتايج تأثير بگذارد. بنابراين، نتايج آزمايش هرگز نبايد به تنهايي باقي بماند، بلكه در يك گزارش تكميلي توضيح داده شده و توضيح داده مي شود
انجام آزمايش سنتي بر روي بسياري از كودكان با تشخيص نادر ميتواند دشوار باشد، هم به اين دليل كه كودك به دلايل مختلف قادر به دريافت، پاسخ و/يا انجام دستورالعملهاي مورد نياز آموزش الگوريتم و فلوچارت براي كودكا ن آزمايش نيست و به اين دليل كه آزمايشهاي مناسبي ندارد. لازم به يادآوري است كه چنين آزمايشاتي:
آنچه را كه كودك نمي تواند نشان دهد
توسعه و مهارت ها را در حد يك هنجار مي بيند
نگاه كردن به مهارت هاي انتخاب شده
آنچه را كه كودك مي تواند بدون كمك انجام دهد را به تصوير مي كشد
استفاده پويا از تست ها
گاهي اوقات ممكن است كمك بيشتري در آموزش الگوريتم و فلوچارت براي كودكان يك موقعيت آزمايشي ارائه شود، يعني از تست ها به صورت پويا استفاده شود. هدف از آزمون پويا كشف فرآيندهاي پشت حل مسئله و يادگيري كودك است. تمركز بر روي آنچه كودك مي تواند و آنچه مي تواند بيشتر به او كمك كند تغيير مي كند
در جاهايي كه از آزمون پوياتر استفاده مي شود، بايد مشخص شود و براي بيان شرايطي كه براي كودك لازم است تا بتواند از پتانسيل خود استفاده كند، استفاده شود. مهم است كه مقدمات خوبي را فراهم كنيم تا يك موقعيت آزمايشي تا حد امكان تجربه خوبي