آموزش الگوريتم و فلوچارت براي كودكان

۳۴ بازديد

باشد. اين هدف از آزمون و آموزش الگوريتم و فلوچارت براي كودكان آنچه كه نتايج بايد براي آن استفاده شود، است كه بايد مبنايي براي نحوه انجام آزمايش باشد. اگر قرار است از نتايج براي بيان نيازهاي كودك استفاده شود، تسهيل و كمك بيش از حد در يك موقعيت آزمايشي مي تواند به تضعيف نيازهاي واقعي كودك كمك كند

براي اينكه بتوان اهداف رشدي و آموزشي واقع بينانه را آماده كرد، بايد مهارت هاي كودك در حوزه هاي مختلف رشدي ترسيم شود. هدف از استفاده پوياتر از آزمون ها در كار نقشه برداري، به دست آوردن بينش و درك بهتر از سطح رشد كودك، پيش نيازهاي يادگيري و محيطي است كه يادگيري در آن انجام مي شود.

يك اصل مهم در كار ارزيابي اين است كه اطلاعاتي را كه از يك آزمون خاص به دست مي آوريد با ساير اطلاعات پس زمينه، مشاهده رفتاري، ادغام كنيد.

در وضعيت آزمون، و همچنين داده هاي ديگر آزمون ها، مشاهدات و مصاحبه ها

مشاهده

مشاهده بخش مهمي از مطالعه است. براي درك فرصت آموزش الگوريتم و فلوچارت براي كودكان هاي يادگيري كودك، بايد كودك را در محيطي ديد كه يادگيري در آن انجام مي شود. كار مشاهده در مرحله نقشه برداري را مي توان به روش هاي مختلف سازماندهي كرد، از كم تا بسيار سازماندهي شده. گاهي اوقات مي توانيم در موقعيت هاي معمولي يا طبيعي مشاهده كنيم. اين بدان معني است كه ما فعاليت يا شرايط محيطي را به روش هاي خاصي براي انجام مشاهده تطبيق نداده ايم. اغلب چنين مشاهداتي با اين واقعيت مشخص مي شود كه ما به عنوان ناظر در موقعيت مشاهده مشاركتي هستيم. مشاهدات ديگر سيستماتيك تر هستند. مشاهدات ساختاريافته بر اساس قوانين خاص و با اهداف خاص برنامه ريزي و انجام مي شود. اين يك مشاهده روش شناختي است. ساير روش‌هاي مشاهده‌اي كه ممكن است براي استفاده در كار نقشه‌برداري آموزشي مناسب باشند عبارتند از sociogram، مشاهده دقيقه و دفترچه ثبت. آنچه مهم است اين است كه كساني كه قرار است مسئوليت اين نظرسنجي را بر عهده بگيرند، بدانند كه چه چيزي و چرا بايد نقشه برداري كنند

استفاده از مشاهده تصويري

در تعامل روزانه، همه چيز به سرعت پيش مي رود و نمي توان ايرانيان سايبر هر اتفاقي را كه مي افتد، چه با كودك و چه در تعامل با ديگران، ديد. به منظور آشنايي بهتر با علائم و عبارات كودك آموزش الگوريتم و فلوچارت براي كودكان و توسعه بيشتر تعامل، استفاده از ويدئو در نقشه برداري مي تواند بسيار مفيد باشد. مشاهده ويديويي مي‌تواند چيزهايي را كه به سختي مي‌توان به آن‌ها رسيد، ضبط كرد و فرصتي براي نشستن و تجزيه و تحليل آنچه در حال رخ دادن است، ترجيحاً با همكاري همكاران و/يا بستگان فراهم مي‌كند. ويدئو نقطه شروع خوبي براي بحث و تأمل در مورد رفتار و بيان كودك است و بازخورد روشني را در مورد تعامل واقعي بين فرد با تشخيص و فرد حمايت كننده ارائه مي دهد. ويدئو مي تواند ابزار بسيار خوبي هم براي تحليل مشاهدات و هم براي راهنمايي بيشتر باشد

در يك نظرسنجي آموزشي، نشان دادن جنبه هاي مختلف كودك بسيار مهم است و در اين رابطه، همكاري و گفتگو بين مهدكودك/مدرسه و والدين محوري است. به عنوان بخشي از يك مرحله نقشه برداري، Frambu تجربه خوبي از متخصصان و والدين دارد كه با هم كار مي كنند تا از ابزارهاي نقشه برداري بر اساس توضيحات توسعه استفاده كنند. توصيف رشد با افرادي مصاحبه مي‌كند كه كودك و مهارت‌هاي او را به خوبي مي‌شناسند، والدين، ساير بستگان و متخصصان. مصاحبه ها مي توانند به طور جداگانه انجام شوند، اما هنگام تكميل توضيحات توسعه، آموزش الگوريتم و فلوچارت براي كودكان نشستن چندين نفر، ترجيحاً از عرصه هاي مختلف، مي تواند مفيد باشد. سؤالات موجود در مطالب غالباً نقطه شروع خوبي براي گفتگو / بحث در مورد سطح عملكرد و نيازهاي كودك است كه زمينه خوبي براي همكاري بيشتر بين طرفين فراهم مي كند

نقشه برداري از محيط آموزشي

نظرسنجي آموزشي بيش از ارزيابي عملكرد كودك در حوزه هاي مختلف رشد است. براي اينكه بتوانيم تسهيلات آموزشي خوبي بر اساس نيازها و پيش نيازهاي كودك ارائه كنيم، لازم است ارزيابي فردي را با بررسي محيط آموزشي كه كودك در آن قرار دارد تكميل كنيم

محيط يادگيري خوب و فراگير را بايد آموزش الگوريتم و فلوچارت براي كودكان شرايطي دانست كه در مهدكودك و مدرسه باعث ارتقاي سلامت، رفاه و يادگيري اجتماعي و حرفه اي كودك مي شود. اهميت كار با محيط آموزشي هم در قانون كودكستان § 1 و هم 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.