اصطلاح "كم خدمت" از اين لحاظ به طيف وسيعي از افراد گفته مي شود كه در مشاغل STEM كمتر از آنها نمايان مي شوند. افراد معلول ، جمعيت مهاجر ،
زنان ، افراد بي خانمان يا آواره ، جمعيت LGBTQ + و برخي گروه هاي نژادي و قومي اغلب فاقد الگوها يا مسيرهاي مشخصي به حوزه STEM هستند. مهم است كه ما ، به عنوان مربي ، تلاش كنيم همه صداها را بلند كنيم تا بر روند تصميم گيري پيرامون STEM تأثير بگذارند.
مسابقات رباتيك مجازي امكان دسترسي به عدالت و دسترسي به هر دانش آموز و تيمي را كه با همان ابزار در دست رقابت هستند تجربه مي كند. جوامع با منابع كم مي توانند صرف نظر از توانايي مالي آنها در تهيه هزينه هاي گسترده ، كيت هاي ربات و قطعات اضافي و تأمين هزينه هاي سفر مشاركت كنند. با يك هزينه تعيين شده براي شركت به عنوان يك تيم ، تمام منابع مورد نياز در حال حاضر در بستر آنلاين گنجانده شده است.
دانش آموزان و معلمان معلول كه ممكن است قبلاً در شرايط حضوري با موانعي روبرو شده باشند ، اكنون مي توانند دانش خود را به اشتراك بگذارند و مهارت هاي رمزگذاري خود را هنگام كار تيمي از امنيت خانه ، تقويت كنند.
مسابقات رباتيك هميشه به عنوان پناهگاهي براي بسياري از گروههاي مختلف دانش آموزان مورد ستايش قرار گرفته است كه ممكن است در ساير فعاليتهاي مدرسه مدار يا رويدادهاي رقابتي گنجانده نشوند. اكنون در خانه ، دانش آموزان بيشتري مي توانند از نظر اجتماعي و عاطفي احساس امنيت كنند زيرا هنگام ايجاد چالش هاي تيمي ، روابط خود را برقرار مي كنند.
بسياري از اوقات تعهدات خانوادگي ، آداب و رسوم يا فرهنگ مي تواند دانش آموزان را از مشاركت در فعاليت هاي فوق برنامه باز دارد. مسابقات رباتيك مجازي بسياري از سد راه هاي سيستمي را كه مانع از مشاركت فراگير در گذشته شده اند با دسترسي دانشجويان به فعاليت ها و رويدادها از طريق رايانه هاي خانگي شان ، از بين مي برد.
حتي كساني كه ممكن است به دليل بي تجربگي در زمينه كدگذاري دلسرد شده باشند ، همچنان مشاركت خواهند كرد ، به ويژه اگر رقابت رويكردي طبقه بندي شده براي كارهاي رقابتي ارائه دهد. با چرخاندن مسابقات رباتيك به يك محيط مجازي ، دانش آموزان دسترسي بيشتري به اين فرصت ها پيدا مي كنند كه به نوبه خود بر نتايج يادگيري بلند مدت در فضاي برنامه نويسي تأثير مي گذارد. دسترسي همچنين به تغيير مستقيم مسيرهاي زندگي در افراد كم برخوردار و كم بازده كمك خواهد كرد.
ما مي خواهيم كه به همه جوانان ما هر فرصتي داده شود تا دانش را شكل دهند