برنامه نويسي

يادگيري برنامه نويسي

برنامه نويسي

۲۸ بازديد

برنامه نويسي به عنوان يك ابزار آموزشي در حال حاضر بخشي از LOGO است ، زباني كه در دهه 60 و 70 ايجاد شده است. اين LOGO نطفه اي بود كه بعداً ، در دهه 90 ، به شكل چندين ابزار براي آموزش و برنامه سازي برنامه هاي آموزشي براي كودكان و خردسالان جوانه زد. افراد ، خواه به صورت زبانهاي خاص يا اسباب بازي ها مانند LEGO Mindstorms ، كه توسعه LEGO همراه با MIT بود. اهميت برنامه نويسي به عنوان ابزاري براي سرگرمي و همچنين يادگيري برخي از مفاهيم مربوط به تفكر محاسباتي ديده شد.

 

از LEGO قبلاً مي دانيم كه آنها با موفقيت زيادي به حماسه Mindstorms خود ادامه مي دهند ، با نسل سوم EV3 - و در سال 2013 راه اندازي شد - و اولين LEGO League در سراسر جهان جشن گرفته مي شود. به نوبه خود ، در اواخر دهه 90 ، يك سري زبانهاي برنامه نويسي مبتني بر بلوك شروع به توسعه كردند ، بسيار شهودي و آسان براي استفاده و فهم ، و كه به دليل ماهيت آنها به هر كودك اجازه مي دهد يادگيري برنامه نويسي را شروع كند. .

 

دارايي اصلي اين زبانهاي مبتني بر بلوك Scratch است ، كه همانطور كه گفتيم ، در مهد كودك مادام العمر در MIT در سال 1997 شروع به توسعه كرد ، اما در سال 2003 بود كه در اولين نسخه عمومي آن راه اندازي شد. بعد از او ، و با ورود اينترنت و دسته هاي جديد دستگاه ها (تلفن هاي هوشمند ، تبلت ها) به خانه ها ، بسياري از شركت ها و نهادها با بهره گيري از اين زمينه دانش جديد ، زبان ها ، آموزش ها ، سيستم عامل ها يا حتي بازي هاي خود را پيشنهاد مي دهند براي يادگيري برنامه نويسي.

 

چه برنامه نويسي براي كودك به ارمغان مي آورد

مسير در گذشته مشخص است. ابتدا نكات كوچكي مبني بر اينكه برنامه نويسي مي تواند چيزي فراتر از يك ابزار حرفه اي باشد ، و با گذشت سالها (سالها!) در پايان ، ابتكارات متعددي ظاهر شده است كه موضوع را در آموزش تقويت مي كند ، هم در برنامه هاي درسي رسمي مانند دوره ها ، كارگاه ها و ساير موارد فعاليت هاي خارجي

 

اما چرا برنامه نويسي ياد بگيريم؟ همه ما توافق داريم كه تفكر محاسباتي مفهوم اصلي در اين موضوع است. روش تفكر ، يادگيري حل مسايل و ايجاد الگوريتم ها و راه حل ها ، چه خاص و چه مهمتر از همه - عمومي براي اين مشكلات. ما دانشمندان علوم رايانه اي درمورد اين مفهوم واضح هستيم كه به ما اجازه مي دهد ، براي مثال ، يك مشكل با اندازه خاصي در مقابل خود داشته باشيم ، و با تعميم اين راه حل ، مي دانيم كه چگونه آن را تقسيم كنيم و هر يك از قسمت ها را حل كنيم.

 

با اين حال ، من هميشه دوست دارم بگويم كه اين برنامه نويسي به خاطر برنامه نويسي نيست. در پايان ، برنامه نويسي بهانه اي براي موارد ديگر است. در باشگاه برنامه نويسان جوان دانشگاه والادوليد ، كارگاهي كه من از سال 2011 در آن شركت كرده ام ، ما از برنامه نويسي به عنوان ابزاري براي كارهاي بيشتر استفاده مي كنيم.

 

به بيرون جعبه فكر كن

اين تا حدودي به دليل پيشنهاد روش شناختي ما است كه بسياري آن را عجيب مي خوانند. بدون ميزهاي جداگانه ، با فضاها و ميزهاي بزرگ براي ترويج كار مشترك ، به دليل پروژه هاي پيشنهادي كه ما پيشنهاد مي كنيم و به دنبال خلاقيت و راه حل هاي مختلف در هر كودك هستند.

 

برنامه نويسي ابزاري است كه مي تواند خلاقيت را به سطوح فوق العاده اي برساند ، به شرط اينكه بدانيد چگونه اين كار را انجام دهيد. اين فقط حل مشكلات نيست ، بلكه استفاده از منابع و ابزارهاي موجود براي ساختن آفرينش هايي است كه در ذهن داريم. اين فقط دانستن چگونگي برنامه ريزي يك پنگ نيست ، بلكه اين كه وقتي آن را برنامه ريزي كرديد مي دانيد چگونه يك قدم جلوتر برويد. بدانيد كه چگونه به هر بازيكن نشانگر اضافه كنيد ، قصد داشته باشيد با بهترين بازيكنان رتبه بندي كنيد يا امكان انتخاب رنگ بازي را بدهيد.

 

از آنجا كه برنامه نويسي نبايد فقط نوشتن كد باشد ، برنامه نويسي به ما امكان بيشتري مي دهد ... تا زماني كه ما بدانيم چگونه مي توانيم به آنجا برسيم. تفكر محاسباتي ويژگي مشتركي است كه در آن همه ما كه در تدريس اين موضوع نقش داريم موافق هستيم ، اما موارد بسيار بيشتري وجود دارد. خلاقيت - كه دقيقاً يكي از كمبودهاي سيستم فعلي است - ، جامعه پذيري در كلاس ها ، دوره هاي گروهي يا كارگاه ها ، يا حتي ارائه هاي عمومي ، ممكن است برخي از ويژگي هايي باشد كه ما به لطف برنامه نويسي بهبود مي يابيم. من اصرار دارم كه نبايد فقط برنامه نويسي به خاطر برنامه نويسي باشد.

 

مانند آموزش يك حرفه اي ، آموزش برنامه نويسي را فراموش كنيد. اين آموزش برنامه نويسي براي يادگيري برنامه نويسي نيست ، بلكه خيلي بيشتر است. مفهوم كليدي ، تفكر محاسباتي -> ياد بگيريد كه مشكلات بزرگ را حل كنيد ، آنها را به بخشهايي تقسيم كنيد و به طور جداگانه با آنها روبرو شويد تا در مجموع به مسئله مطرح شده پاسخ دهند. اين نرم افزار با مفاهيم مختلفي مانند انتزاع (تخيل ، تمركز) و اتوماسيون (پيشنهاد راه حل هايي كه نه تنها براي يك مسئله خاص ، بلكه كلي براي هر مسئله مرتبط هستند) بازي مي كند

https://www.xataka.com/otros/como-iniciar-a-un-nino-en-la-programacion-desde-cero

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.