آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ1

۱۷ بازديد

بلوک های قلم

بلوک های قلم عبارتند از:بلوک هایی برای پاکسازی آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ صحنه بلوک هایی برای حرکت دادن خودکار به سمت پایین و بالا به طوری که روی صحنه ترسیم شود یا نکند.

بلوک هایی برای تنظیم و تغییر رنگ، سایه و اندازه قلم.

نحوه استفاده از بلوک های قلم را در یک نمونه کار شده در ادامه این مجموعه خواهید دید. توجه داشته باشید که فقط بلوک شفاف را می توان با استیج استفاده کرد: بقیه فقط برای sprites هستند.

 بلوک های داده

بلوک‌های داده به شما امکان می‌دهند آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ داده‌ها را در انیمیشن‌ها و بازی‌های خود ایجاد و دستکاری کنید. شما می توانید دو نوع داده ایجاد کنید: متغیرها و لیست ها. این ها را می توان با اسپرایت ها و صحنه استفاده کرد.

متغیرها به شما اجازه می دهند مقادیری را برای یک متغیر تعریف کنید و سپس از آن در پروژه خود استفاده کنید. آنها برای زمان بندی بازی ها یا حفظ امتیاز، یا برای تعیین تعداد دفعاتی که یک حلقه باید اجرا شود عالی هستند. بلوک های داده به رنگ نارنجی برای متغیرها و قهوه ای نارنجی برای لیست ها هستند.

 بلوک های داده

پس از ایجاد یک متغیر، تعدادی ایرانیان سایبر بلوک متغیر را مشاهده خواهید کرد:

بلوک هایی برای تنظیم مقدار آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ متغیر خود و تغییر آن.

بلوک هایی برای نمایش و پنهان کردن متغیر شما.

لیست ها را می توان برای ذخیره و دستکاری داده های گروه بندی شده یا مرتبط استفاده کرد.

 لیست ها

پس از ایجاد یک لیست، تعدادی بلوک در دسترس شما خواهد بود:

بلوک هایی برای افزودن، درج یا حذف مقادیر آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ در لیست خود، چه به عنوان موارد اضافی یا جایگزینی موارد موجود.

بلوک های داده مربوط به طول لیست شما یا یک آیتم مشخص در آن است که می توانید از آن ها با بلوک های دیگر مانند بلوک های اپراتور استفاده کنید.

مسدود کردن برای نمایش و پنهان کردن لیست شما.

بلوک‌های داده Scratch را به سطح پیشرفته‌تری شبیه به بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی می‌رسانند و بدین معناست که پروژه‌های شما می‌توانند به روش‌های مختلف به رویدادها و ورودی‌های کاربر واکنش نشان دهند. آنها را می توان با اسپرایت و صحنه استفاده کرد.

بلوک های رویداد

بلوک های قهوه ای رویدادها برای Scratch اساسی هستند آموزش ساخت بازی با اسکرچ زیرا بدون آنها هیچ اتفاقی نمی افتد. هر اسکریپت در شروع خود یک رویداد خواهد داشت که به اسکریپت می گوید اجرا شود. این ممکن است روی پرچم سبزی باشد که برای شروع پروژه کلیک
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد