باید بدانید که عملکرد ویرایشگر آفلاین Scratch با آنچه آموزش برنامه نویسی کودکان که قبلا در فصل استفاده از Scratch از مرورگر این راهنما توضیح داده شد، یکسان است. تنها تفاوت در تنظیم زبان در شروع اول است: برای داشتن ویرایشگر آفلاین Scratch به زبان ایتالیایی، روی نماد جهان در بالا سمت چپ کلیک کنید و گزینه ایتالیایی را از منوی ظاهر شده انتخاب کنید.
استفاده از Scratch از تبلت
Scartch همچنین به عنوان یک برنامه در دسترس است اما فقط برای تبلت های مجهز به اندروید و آی پد. علاوه بر این، این نسخه کامل Scratch نیست، بلکه ساده سازی آن برای کودکان 5 تا 7 ساله است که ScratchJr نام دارد.
پس از دانلود برنامه ScratchJr از فروشگاه دستگاه خود، دومی را راه اندازی کنید و با انتخاب یکی از گزینه های موجود بین School، Home و Other مشخص کنید که در آن از ScratchJr استفاده می کنید، سپس روی نماد خانه ضربه بزنید تا به پروژه های خود دسترسی پیدا کنید. اگر هنوز هیچ پروژه ای در دسترس ندارید، دکمه + قابل مشاهده آموزش برنامه نویسی کودکان در زیر پروژه های من را فشار دهید تا پروژه جدیدی ایجاد کنید.
در صفحه جدید نمایش داده شده، دکمه + قابل مشاهده در سمت چپ را فشار دهید تا اسپرایت های جدید اضافه کنید، در حالی که با زدن دکمه + در سمت راست می توانید صحنه های جدید اضافه کنید. علاوه بر این، با فشار دادن روی نماد افقی قابل مشاهده در بالا، می توانید پس زمینه ای را برای استفاده برای صحنه های خود تنظیم کنید.
با استفاده از دستورات قابل مشاهده در زیر، با این حال، می توانید شروع به ایجاد اولین انیمیشن خود کنید. دانستن اینکه مکانیسم مشابه با آنچه در پاراگراف های قبلی این راهنما توضیح داده شده است آموزش برنامه نویسی کودکان مفید خواهد بود.
سپس یکی از دکمه های قابل مشاهده در زیر را فشار دهید تا به بلوک های فرمان دسترسی پیدا کنید: دکمه زرد رنگ برای دسترسی به دستورات کنترل و تنظیم شروع انیمیشن. دکمه آبی برای دستورات حرکت؛ دکمه بنفش برای بزرگنمایی، کوچک کردن یا پنهان کردن کاراکترها. دکمه سبز برای دستورات صوتی؛ دکمه نارنجی برای تنظیم سرعت و استفاده از دستورات تکرار و دکمه قرمز برای پایان دادن به انیمیشن. در ابتدا خراش بود
اولین مورد، برای طول عمر، انتشار و فوری بودن، قطعا Scratch است. این یک زبان برنامه نویسی "بلاک" است، یعنی دستورات تکه هایی از پازل هستند که با قرار گرفتن در کنار هم در موقعیت مناسب آموزش برنامه نویسی کودکان ، به بازی جان می بخشند. چه بازی؟ چیزی که قرار است ایجاد کنیم، هر عنصر و هر مرحله را تکه تکه اصلاح کنیم. شما می توانید شخصیت خود را به نام "جن"، سناریو، عناصر تعامل و غیره ایجاد کنید.
اسکرچ در سال 2003 از کار گروه مهدکودک مادام العمر آزمایشگاه رسانه MIT به رهبری میچل رسنیک متولد شد و از آن زمان تاکنون بیشترین استفاده را برای آموزش برنامه نویسی به کودکان داشته است. رویکرد گروه مهدکودک مادام العمر (که می توانیم آن را به عنوان "مهدکودک برای زندگی" ترجمه کنیم) رویکردی از تجربه مستقیم، آزمایش، خلاقیت، به اشتراک گذاری است، بسیار دور از "درس کامپیوتر". پیدا کردن "موقعیت مناسب" در قطعات Scratch به این معنی نیست که تنها یک راه حل وجود دارد، بلکه فقط به این معناست که برنامه نویسی، مانند برنامه بزرگسالان، به دقت، توجه به جزئیات و جستجوی خطاها نیاز دارد. محیط اسکرچ امکان بیان آزادانه خلاقیت را فراهم می کند.
چند نمونه؟ یک کودک می تواند انتخاب کند که شخصیت مورد علاقه خود را آموزش برنامه نویسی کودکان در بازی قرار دهد، والدین می توانند بازی های ویدیویی دوران کودکی خود را بازسازی کنند، یا برادر بزرگتر می تواند یک بازی با جدول زمان ایجاد کند تا آنها را به کودک آموزش دهد.