کلاس های تابستانی

يادگيري برنامه نويسي

کلاس های تابستانی

۱۶ بازديد

ScratchJr از زبان برنامه نویسی محبوب اسکرچ (scratch.mit.edu) الهام کلاس های تابستانی گرفته شده است که توسط میلیون ها جوان (8 سال به بالا) در سراسر جهان استفاده می شود. در ایجاد ScratchJr، رابط کاربری و زبان برنامه نویسی را مجدداً طراحی کردیم تا آنها را از نظر رشد برای کودکان کوچکتر مناسب کنیم، و با دقت ویژگی هایی را برای مطابقت با رشد شناختی، شخصی، اجتماعی و عاطفی کودکان خردسال طراحی کردیم.

ScratchJr به عنوان یک برنامه رایگان برای تبلت های iPad و Android در دسترس است. برای اطلاعات بیشتر در مورد ScratchJr، به scratchjr.org مراجعه کنید.

چرا ScratchJr را ایجاد کردیم؟

کدنویسی (یا برنامه نویسی کامپیوتری) نوع جدیدی از سواد است. همانطور که نوشتن به شما کمک می کند تا افکار خود را سازماندهی کنید و ایده های خود را بیان کنید، همین امر در مورد کدنویسی نیز صادق است. در گذشته، کدنویسی برای اکثر مردم بسیار دشوار تلقی می شد. اما ما فکر می کنیم که کدنویسی باید برای همه  کلاس های تابستانی باشد، درست مانند نوشتن.

همانطور که کودکان خردسال با ScratchJr کدنویسی می‌کنند، یاد می‌گیرند که چگونه با رایانه خلق کنند و خودشان را بیان کنند، نه فقط با آن تعامل کنند. در این فرآیند، کودکان حل مسائل و طراحی پروژه‌ها را یاد می‌گیرند و مهارت‌های ترتیب‌دهی را توسعه می‌دهند که برای موفقیت تحصیلی بعدی اساسی است. آن‌ها همچنین از ریاضی و زبان در زمینه‌ای معنادار و انگیزشی استفاده می‌کنند و از رشد حساب و سواد در دوران کودکی حمایت می‌کنند. با ScratchJr، کودکان نه تنها کدنویسی را یاد می گیرند، بلکه در حال کدنویسی برای یادگیری هستند.

چه کسی ScratchJr را ایجاد کرد؟

ScratchJr یک همکاری بین گروه تحقیقاتی فناوری های توسعه (DevTech) در  کلاس های تابستانی دپارتمان مطالعات کودک و توسعه انسانی الیوت-پیرسون در دانشگاه تافتس (به رهبری مارینا اوماشکی برس، با مشارکت آماندا استراوهاکر، کلر کین، لوئیز فلانری، الیزابت کازاکف و دیلان پورتلانس)، گروه مهدکودک مادام العمر در آزمایشگاه رسانه MIT (به رهبری میچل رسنیک، با مشارکت کریس گاریتی، تیم میکل، کارل بومن، چمپیکا فرناندو، ناتالی راسک، سایامیندو داسگوپتا، و کریس گریوز)، و شرکت اختراع بازیگوش (به رهبری پائولا بونتا و برایان سیلورمن، با مشارکت جک گدس و آدریان گابریل). نسخه اندروید ScratchJr توسط Two Sigma (به رهبری مارک راث، با مشارکت کوین هو)، با ورودی Benesse Corp پیاده سازی شد.

گرافیک و تصاویر ScratchJr توسط شرکت HvingtQuatre (به رهبری جولین گلیفیر و آدرین والسا)، سارا تامسون، پیتر مولر و جیلیان لومباردی ساخته شده است. پائولا آگیلرا از آزمایشگاه رسانه MIT ویدئوی ScratchJr را تولید کرد. ما همچنین می‌خواهیم از همه کسانی که در انجمن‌های آزمایش بتا برای iPad و Android شرکت کردند، به‌ویژه از Sergio Antolinez، Vandendaele Didier، و Sjoerd Dirk Meijer تشکر کنیم.

چه کسی به  کلاس های تابستانی ترجمه ScratchJr کمک کرد؟

ScratchJr توسط ترزا مارتینز پرز، دانشجوی آموزش دوران کودکی به اسپانیایی ترجمه شده است. مارتا بونت گاروسا، مانوئلا لارا لارا، و لیدیا پینیرو کوردرو، از سرمقاله Santillana; سرجیو آنتولینز، مدیرعامل Tecnoaprendo؛ و لوئیزا ماریا پالاسیوس ماروتو.

چه کسی از ScratchJr پشتیبانی کرد؟

پروژه ScratchJr حمایت مالی سخاوتمندانه ای از بنیاد ملی علوم (NSF DRL-1118664)، بنیاد اسکرچ، بنیاد LEGO، مخابرات بریتانیا، و سیستم های Adobe دریافت کرده است.

اگر از استفاده از این برنامه رایگان لذت می برید، لطفاً کمک مالی به بنیاد اسکرچ (www.scratchfoundation.org)، یک سازمان غیرانتفاعی که پشتیبانی مداوم از ScratchJr را ارائه می دهد، در نظر بگیرید. ما از کمک های مالی در هر اندازه، بزرگ و کوچک قدردانی می کنیم.

حامیان پلاتینیوم از کمپین ScratchJr Kickstarter: جرمی دویچ، کلاس تابستانی کنت الرت، کاترین گرینسپون، مارک لافریج، جوآن گانتز بنتسون، و شرلی رسنیک.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد