برنامه اسکرچ در تمام سطوح

يادگيري برنامه نويسي

برنامه اسکرچ در تمام سطوح

۲۰ بازديد

خوش آمدی

مقدمه ای بر برنامه نویسی با استفاده از Scratch، یک برنامه اسکرچ  زبا برنامه اسکرچ ن برنامه نویسی بصری که از طریق آن برنامه نویسان مشتاق می توانند با کشیدن و رها کردن بلوک های گرافیکی (که شبیه قطعات پازل هستند) به جای تایپ متن، کد بنویسند. Scratch که در ابتدای دوره مقدماتی علوم کامپیوتر کالج هاروارد، CS50 مورد استفاده قرار گرفت، در آزمایشگاه رسانه MIT طراحی شد و به دانشجویانی که هیچ تجربه قبلی برنامه نویسی نداشتند برای طراحی انیمیشن ها، بازی ها، هنرهای تعاملی و داستان های خود توانمند می ساخت. با استفاده از Scratch، این دوره دانش آموزان را با اصول برنامه نویسی آشنا می کند که نه تنها در خود Scratch بلکه در زبان های سنتی مبتنی بر متن (مانند جاوا و پایتون) نیز یافت می شود. موضوعات عبارتند از: توابع، که دستورالعمل هایی هستند که وظایف را انجام می دهند. مقادیر  برنامه اسکرچ بازگشتی، برنامه اسکرچ  که نتایجی هستند که توابع ارائه می کنند. شرایطی که از طریق آن برنامه ها می توانند تصمیم بگیرند که آیا اقدامی را انجام دهند یا خیر. حلقه‌ها، که از طریق آن برنامه‌ها می‌توانند بارها و بارها اقدام کنند. متغیرهایی که از طریق آنها برنامه ها می توانند اطلاعات را به خاطر بسپارند. و بیشتر. در نهایت این دوره دانشجویان را برای دوره های بعدی برنامه نویسی آماده می کند.

نحوه شرکت در این دوره

حتی اگر دانشجوی هاروارد نیستید، می‌توانید این دوره را  برنامه اسکرچ به‌صورت رایگان از طریق این OpenCourseWare و با بررسی مطالب نه هفته‌ای دوره، «گذرانید». اگر می‌خواهید 9 پروژه دوره را برای بازخورد ارسال کنید، حتماً یک حساب edX ایجاد کنید، اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید. در طول مسیر از طریق هر یک از انجمن های دوره سوال بپرسید!

 

نوری یک ورق کاغذ گراف دارد که روی برنامه اسکرچ  آن کاشی برنامه اسکرچ ها ضلع 1 سانتی متری دارند.

 

شروع به کشیدن مارپیچی می کند مانند آنچه در شکل می بینید. برنامه اسکرچ  از A شروع می شود، 6 کاشی به صورت افقی، سپس 1 کاشی به صورت عمودی، سپس دوباره 7 کاشی به  برنامه اسکرچ صورت افقی، سپس 2 کاشی به صورت عمودی و غیره حرکت می کند.

 

 

 

نوری بعد از پنجاهمین بخش افقی متوقف می شود.

 

مارپیچ ترسیم شده توسط نوری چن برنامه اسکرچ د سانتی متر است؟

 

چرخ چرخان.

هدف از این چالش ایجاد چرخی با خراش  برنامه نویسی کودکان است ک برنامه اسکرچ ه با استفاده از مستطیل می چرخد.

 

 

 

ترامپولین سه بعدی

هدف از این تمرین ایجاد یک برنامه خراش است که برنامه اسکرچ  در آن جن روی یک ترامپولین سه بعدی حرکت می کند.

 

 

 

در اینجا رندر نهایی است:

 

لطفا صبر کنید تا فایل اسکرچ با برنامه اسکرچ رگیری شود…

 

مارپیچ اویلر.

هدف از این تمرین ایجاد مارپیچ اویلر با خراش است.

 

 

 

محاسبه حجم، ارتفاع و شعاع یک استوانه.

هدف از این تمرین ایجاد برنامه ای است که به شما امکان  برنامه اسکرچ می دهد حجم یا شعاع یا ارتفاع یک استوانه را محاسبه کنید.

 

 

 

حلقه های المپیک

هدف از این چالش ایجاد حلقه های المپیک با خراش است.

 

فراموش نکنید که حلقه ها را برای به دست آوردن یک زنجیر لانه کنید.

 

 

 

در اینجا بلوک های ساختمانی مورد استفاده برای ایجاد این برنامه آمده است:

 

 

 

محاسبه ارتفاع کلیسای جامع.

هدف از این تمرین محاسبه فاصله با استفاده از مثلثات قائم الزاویه و خراش است.

 

این کلیسای جامع را در نظر بگیرید که 140 متر ارتفاع دارد.

 

 

 

حداقل فاصله OH را طوری محاسبه کنید که کلیسای برنامه اسکرچ  جامع به طور کامل در لنز ظاهر شود.

 

آزمون اعداد نسبی

مسابقه ای که به شما امکان می دهد دانش خود را از اعداد نسبی با ابتدا ارزیابی کنید.

 

مسابقه ای که شامل 10 سوال است.

 

دانش خود را از اولویت های عملیاتی و اعداد نسبی  برنامه اسکرچ با این مسابقه تست کنید.

 

الگوریتم اقلیدس

ایجاد الگوریتم اقلیدس با نرم افزار Scratch.

 

این اسکریپت به شما امکان می دهد دو عدد صحیح از کاربر درخواست کنید و برنامه از الگوریتم اقلیدس استفاده کند.

 

به منظور تعیین GCD این دو عدد صحیح.

 

 

 

هر دسته دستورالعمل های مختلفی دارد که ما می توانیم از آنها استفاده کنیم.

ستون مرکزی: به ما اجازه می دهد آجرهایی را بکشیم که نشان دهنده دستورالعمل هایی هستند که مراحل آن هستند

برنامه هر دستورالعمل یک شکل خاص دارد، بنابراین  

Scratch program آنها را فقط می توان در یک جهت تودرتو کرد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد