ScratchJr: ارزیابی - دور بلوک ها حلقه بزنید
خلاصه
ScratchJr منبعی برای ارزیابی درک اسکرچ جونیور چیست دانش آموزان از بلوک های برنامه نویسی در ScratchJr است.
برنامه آی پد.
شرح
این راهنما نحوه ارزیابی درک دانشآموزان از بلوکهای برنامهنویسی را تشریح میکند
برنامه ScratchJr iPad. این راهنمای ارزیابی شامل «مهندسی معکوس» است که در آن دانش آموزان
تعیین کنید که از چه بلوک های برنامه نویسی اسکرچ جونیور چیست بصری برای ایجاد یک انیمیشن (برنامه) ساده استفاده شده است.
این ارزیابی ابتدا برای ارزیابی یادگیری دانشآموز در کلاسهای K-2 پس از آن طراحی شد
برنامه درسی ژانرهای انیمیشن ScratchJr را به پایان رساند، اما این روش را میتوان با هر کدام تطبیق داد
برنامه درسی ScratchJr.
این یک فعالیت بدون پلاگ است که در آن دانش اسکرچ جونیور چیست آموزان پاسخها را در برگهای ثبت میکنند. این فعالیت
می تواند برای مخاطبان جوان تر به عنوان یک فعالیت کل کلاس، با داربست معلم سازگار شود
دانش آموزان. معلمان برای پخش اسکریپت ScratchJr نیاز به دسترسی به پروژکتور یا تبلت دارند.
باندهای سطح سال
F-2، 3-4
نمونه ای از برگه فعالیت ScratchJr 'Circle the blocks'
© 2017 Education Services Australia Ltd، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد. Creative Commons توسط
مجوز 4.0، مگر اینکه خلاف آن ذکر اسکرچ جونیور چیست شده باشد. ScratchJr © Developmental Technologies Research است
گروه در دانشگاه تافتس.
© 2017 Education Services Australia Ltd، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد. Creative Commons توسط
مجوز 4.0، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد. ScratchJr © Developmental Technologies Research است
گروه در دانشگاه تافتس.
راهنمایی برای استفاده
این فعالیت ارزشیابی را می توان پس از اینکه دانش آموزان اسکرچ جونیور چیست در معرض دروس مقدماتی قرار گرفتند مورد استفاده قرار داد
نحوه استفاده از برنامه ScratchJr، انواع و عملکرد بلوک ها و داشتن تجربه
در ایجاد برنامه های ساده در ScratchJr.
معلمان می توانند کاربرگ های دانش آموزان را اینجا جمع آوری ک اسکرچ جونیور چیست نند و پاسخ های صحیح و نادرست را علامت گذاری کنند. این کمک خواهد کرد
تعیین کنید که آیا دانش آموزان درک درستی از عملکرد و استفاده صحیح از تصویری دارند یا خیر
بلوک های برنامه نویسی، توانایی شناسایی توالی های اسکریپت صحیح، توانایی تعیین صحیح a
دنباله ای از بلوک ها که یک مشکل ساده (یک انیمیشن) را حل می کند.
برخی از فرصت ها برای گسترش یا تطبیق این منبع ارزیابی در زیر آورده شده است:
- از دانش آموزان بخواهید که به صورت جفت یا گروه های کوچک برای تقویت بحث و یادگیری همتا به همتا کار کنند.
- به جای استفاده از کاربرگ، برش های بزرگی از بلوک ها داشته باشید و از دانش آموزان یا تیم های
دانش آموزان برای بازسازی فیلمنامه.
- برای دانش آموزان جوان تر، از این به عنوان یک اسکرچ جونیور چیست فعالیت ارزیابی کل کلاس استفاده کنید، جایی که دانش آموزان با
داربست و پرسش از معلم، تصمیم گیری در مورد فیلمنامه مناسب، یا بازسازی
فیلمنامه با هم معلم می تواند سوالات را به افراد هدایت کند و دانش آموزان را برای توضیح دعوت کند
چرا آنها تصمیمات خاصی گرفته اند.
- این فعالیت را با ایجاد چالش های اسکریپت خود برای همسالان خود، گسترش دهید. دارند
دانش آموزان به یکدیگر بازخورد ارائه می کنند.
- معلمان می توانند از این چارچوب برای ارزیابی فردی یک به یک با دانش آموز استفاده کنند.
معلمان می توانند از دانش آموزان بخواهند که توضیح دهند چرا اسکریپت های خاصی را برای مطابقت با انیمیشن انتخاب کرده اند.
به معلمان بینش بیشتری نسبت به تصورات غلط و درک دانش آموزان ارائه می دهد.
- این فعالیت ارزیابی را گسترش دهید تا از دانش آموزان دعوت کنید تا کد را با استفاده از ScratchJr بازسازی کنند
برنامه به آنها این فرصت را بدهید تا اسکریپت خود اسکرچ جونیور چیست را آزمایش و رفع اشکال کنند.
تراز فناوری های دیجیتال برنامه درسی استرالیا
سال F-2
دنباله ای از مراحل و تصمیمات (الگوریتم) مورد نیاز برای حل را دنبال، توصیف و نمایش دهید
مشکلات ساده (ACTDIP004)
سال 3-4
مسائل ساده را تعریف کنید، و دنباله ای از
What is Scratch Junior? مراحل و تصمیمات را توصیف و دنبال کنید (الگوریتم ها)