نحوه استفاده از اسکرچ برای ساخت انیمیشن های حرفه ای

۱۰ بازديد

پیوند با سیستم مختصات و

اولین برنامه ای را ایجاد کنید که به آنها اجازه می چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  دهد مریخ نورد را با فلش های روی صفحه کلید هدایت کنند.

 معلم کامپیوتر با

نرم افزار اسکرچ

 ویدئو پروژکتور /

IPV / TNI

 کپسول ویدیویی 1

2 15'

آزمایش: سفارشی سازی صحنه و ذخیره

1 - اسپرایت را تغییر دهید

معلم توضیح می دهد که می توان "گربه" را حذف کرد و

بجای آن دیگری ایجاد کنید که بیشتر مطابق با  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم پروژه ماموریت فضایی باشد: الف

مریخ نورد (در صورت لزوم توضیح دهید). برای حذف "cat" sprite، باید کلیک کنید

(دکمه سمت راست) روی نماد آن، در ناحیه الف ها (به جلسه 1 مراجعه کنید)، و انتخاب کنید

" حذف ".

برای اطلاعات، 4 روش مختلف برای ایجاد یک sprite جدید وجود دارد که از نوار ابزار "new sprite" قابل دسترسی است.

پایین سمت راست صحنه:

 یک sprite از کتابخانه انتخاب کنید (Scratch با صدها sprite از پیش تعریف شده در کتابخانه ارائه می شود)

 یک جن جدید بکشید (ابزار طراحی یکپارچه که به چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  دانش آموزان اجازه می دهد تا مریخ نورد خود را «با دست» بسازند)

 یک sprite را از یک فایل وارد کنید

 جن جدید از یک وب کم (عملی برای پروژه های شخصی - می توانید چهره خود را به عنوان اضافه کنید

جن جدید اما در زمینه این پروژه مورد توجه نیست).

در این جلسه از گزینه پررنگ استفاده می شود، هدف در اینجا یادگیری نقاشی نیست.

 کامپیوتر (1 در هر جفت)

با نرم افزار اسکرچ

تمرین دانش‌آموز: با وارد کردن فایل rover_carré.png از فهرستی که فایل‌ها در آن قرار می‌گیرند، اسپرایت را تغییر دهید.

مرتبط به دنباله (هارد دیسک شبکه مدرسه، هارد دیسک کامپیوتر). این تمرین مستلزم دانستن دانش آموزان است

نحوه پیمایش فایل اکسپلورر ویندوز برای دسترسی به یک فایل.

2- پس زمینه را تغییر دهید

به همان روش قبلی، امکان تغییر پس‌زمینه صحنه، چه از روی تصویری وجود دارد

کتابخانه، یا از فایل ارائه شده توسط کاربر، یا با کشیدن آن توسط خودتان.

تمرین دانش آموز: با وارد کردن فایل sol_martien.png از دایرکتوری که در آن، پس زمینه را تغییر دهید

فایل های مرتبط با توالی

3- کار خود را ذخیره کنید

ذخیره با کلیک بر روی منوی “file” و سپس گزینه چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  “save” انجام می شود. سپس شما باید به داخل بروید

دایرکتوری اختصاص داده شده به پروژه و کلاس (یک میانبر از دسکتاپ یک بار دیگر به شدت توصیه می شود)، سپس a را انتخاب کنید

نام فایل.

این نام فایل می تواند به عنوان مثال شامل نام کوچک دانش آموزان باشد تا آنها بتوانند به راحتی پیدا کنند

برنامه خودشان بعدا وارد کردن یا با دوبار کلیک کردن مستقیم روی فایل ذخیره شده (که راه اندازی می شود) انجام می شود

نرم افزار Scratch)، یا با راه اندازی Scratch و سپس کلیک کردن بر روی منوی "file" و گزینه "open".

3 5'

ادغام

کلاس در مورد کارهایی که آنها در Scratch یاد گرفته اند چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  می پردازد: وارد کردن یک sprite یا پس زمینه. ذخیره و از سرگیری

کارش.

معلم می‌تواند نمایش بازی «نهایی» را دوباره نشان دهد تا از دانش‌آموزان بخواهد وظایفی را که انجام می‌دهند توضیح دهند

باقی مانده تا انجام شود. مثلا :

 هدایت مریخ نورد با استفاده از فلش ها (موضوع بقیه جلسه)

 برای مدیریت منابع و موانع دیگر اسپریت ها را وارد کنید

 اطمینان حاصل کنید که هنگام برداشت یک منبع یک امتیاز به دست می آوریم و با لمس یک منبع جان خود را از دست می دهیم

مانع

 وقتی یک منبع را برداشته اید ناپدید کنید و در جای دیگری از صحنه (در یک مکان) دوباره ظاهر شود

تصادفی)

 گردباد را به طور تصادفی در سراسر صحنه بچرخانید

 مطمئن شوید که بازی با تمام شدن عمر شما تمام چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم می شود (با ظاهر شدن «بازی تمام شد» و هر چیز دیگری که

ناپدید می شود).

 معلم کامپیوتر با

نرم افزار اسکرچ

 ویدئو پروژکتور /

IPV / TNI

4 25'

آزمایش

دانش آموزان از قبل می دانند که چگونه مریخ نورد را به سمت راست حرکت دهند... فقط به آن بگویید که به جلو حرکت کند، زیرا به طور پیش فرض همینطور است

قبلاً به سمت راست گرایش یافته است. حرکت دادن آن به سمت چپ کار کمی دشوارتر است، زیرا دانش آموزان ابتدا باید

از مریخ نورد بخواهید قبل از حرکت به سمت چپ به سمت چپ بپیچد.

1 - مریخ نورد را به چپ حرکت دهید (سپس در هر جهتی)

آنها به طور مستقل کار می کنند و راه خود را چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  احساس می کنند، معلم مرتباً از گروه ها عبور می کند

تا مطمئن شوید کسی گیر نکرده است. او می تواند آنها را با تشویق آنها به جستجوی الف راهنمایی کند

دستورالعمل "جهت گیری". در این دنباله، دستور «orient to…» را ترجیح می دهیم.

برای انجام این وظیفه وقتی روی عدد موجود در دستورالعمل کلیک می کنید (به طور کلی،

این عدد پیش فرض "90" است)، یک حباب کمکی توضیح می دهد که زاویه 0 درجه بالا را مشخص می کند

از صفحه نمایش؛ 90 درجه نشان دهنده حق و غیره است.

اکنون دانش آموزان باید بتوانند مریخ نورد را در هر جهتی (راست، چپ، بالا و.) حرکت دهند

پایین)، دقیقاً با استفاده از همان روش قبلی.

2- با استفاده از فلش ها، مریخ نورد ر How to make animation with scratch ا هدایت کنید

دانش آموزان

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد