اصول استفاده از رايانه در يادگيري آموزش كامپيوتر كودكان و نوجوانان در يادگيري با رايانه ، كودكان احساس درگيري ، سرگرمي ، هيجان مي كنند زيرا بلافاصله نتايج را مي بينند و مي خواهند پيگيري كنند. كودكان احساس خوبي در يادگيري خواهند داشت. آموزش كامپيوتر كودكان و نوجوانان در اين صورت اين پيشرفتي در جهت احساس خوب بودن در مورد خودتان است
آنچه والدين و معلمان هنگام استفاده از رايانه براي فرزندان خود نگران آن هستند كودكان چنان علاقه مند به بازي رايانه هستند كه مكان خود را فراموش مي كنند. كار ديگري انجام مي داد دليل آن اين بود كه كسي يك بازي را براي انجام آموزش كامپيوتر كودكان و نوجوانان بازي آورد و باعث مي شود كودك اين بازي را انجام دهد تا اينكه معتاد شود. چون بازي كه مي آورد بازي آموزشي نيست بنابراين اين والدين يا معلمان هستند كه بايد انتخاب كنند كه واقعاً چه آموزشي براي كودك ارائه مي شود.
كودكان اهميت آموزش كامپيوتر كودكان و نوجوانان والدين و معلمان را نمي بينند زيرا كودكان مي توانند براي يادگيري از كامپيوترها به كامپيوتر اعتماد كنند. كامپيوترها اجازه مي دهند كودكان بدون تعامل با ديگران منزوي شوند. تمركز بر روي كامپيوتر اگر اينگونه باشد ، كودك يك شخص خواهد بود. با جامعه ناسازگار است برخي از افراد ديگران را ناديده مي گيرند با تنظيم محيط مي توان چنين مشكلاتي را حل كرد. محل قرارگيري كامپيوتر بايد از روي ميز ، آموزش كامپيوتر كودكان و نوجوانان صندلي و كامپيوتر خوب باشد. كه بايد متناسب با آن چيده شود وضعيت جسمي كودك ، خواه در خانه چيده شود يا در مدرسه ، استفاده ديگري از كامپيوتر است.
براي آموزش كودكان بايد در يادگيري مشاركتي براي كاهش مشكل جدايي كودكان استفاده شود. معلمان همچنين آموزش كامپيوتر كودكان و نوجوانان بايد براي انجام فعاليت هاي مشترك كودكان در حين تحصيل براي كمك به حل مشكلات جدايي برنامه ريزي كنند. از جامعه نيز هست علاوه بر اين ، آداب و آداب استفاده از رايانه بايد با هم آموزش داده شود. اين آموزش كامپيوتر كودكان و نوجوانان شامل استفاده از اينترنت نيز بايد اخلاقي باشد.
محيط يادگيري رايانه فقط نشستن و مطالعه با كامپيوتر نيست. بايد فعاليتهاي اضافي در خارج از صفحه نمايش با فعاليتهاي مختلف وجود داشته باشد كه بايد توسط معلمان سازماندهي شوند. زيرا استفاده از رايانه مي تواند تمرين شود. فقط براي موضوعات آموزش كامپيوتر كودكان و نوجوانان خاص رايانه هاي مهم ابزاري براي تكميل فعاليت ها و دوره ها هستند. جايگزين نيست در تمام تدريس هاي معلمان ، به عنوان مثال ، تماشاي تلويزيون ، ما با آنچه بچه ها از تلويزيون مي گيرند مشكل داريم.
كه اگر خوب باشد ، بايد يك فرد بزرگسال را نيز مراقبت كند و همچنين هنگام مشاهده و همچنين با رايانه توصيه مي شود كه بزرگسالان از زمان انتخاب نرم افزار مناسب براي كودكان براي رسيدن به هدف واقعي يادگيري معلمان ، مجبور آموزش كامپيوتر كودكان و نوجوانان به تماشا و گپ زدن با كودكان باشند. والدين بايد هميشه راهنما باشند.