آروین مینسکی و دین ادموندز SNARC، اولین کامپیوتر هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان شبکه عصبی را ساختند و کلود شانون مقاله "برنامه نویسی یک کامپیوتر برای بازی شطرنج" را منتشر کردند. طرح اولیه برای تعامل هوش مصنوعی با بشریت
در سال 1952، آرتور ساموئل یک برنامه کامپیوتری خودآموز برای پخش پیش نویس ها ایجاد کرد و در سال 1954 شصت جمله روسی توسط آزمایش ترجمه ماشینی جورج تاون-IBM به انگلیسی ترجمه شد.
اصطلاح هوش مصنوعی در سال 1956 در پروژه تحقیقاتی هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان تابستانی دارتموث در مورد هوش مصنوعی ابداع شد. اولین برنامه استدلال
جان مک کارتی در سال 1958 با توسعه زبان برنامه نویسی هوش مصنوعی Lisp و انتشار مقاله "برنامه هایی با عقل سلیم" به کار خود در هوش مصنوعی ادامه داد که یک سیستم هوش مصنوعی کامل فرضی را پیشنهاد می کرد که می توانست از تجربه به همان اندازه کارآمدی انسان ها را بیاموزد. این در سال 1959 با آلن نیوول، هربرت سایمون و جی سی شاو ایجاد شد که "حل کننده مشکلات عمومی" را توسعه دادند، برنامه ای که برای تقلید از حل مسئله انسان طراحی شده بود. همچنین در سال 1959 هربرت گلرنتر برنامه اثبات قضیه هندسه را توسعه داد، آرتور ساموئل اصطلا هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان ح "یادگیری ماشین" را ابداع کرد در حالی که در IBM و جان مک کارتی و ماروین مینسکی پروژه هوش مصنوعی MIT را تأسیس کردند.
جان مک کارتی در سال 1963 آزمایشگاه هوش مصنوعی دانشگاه استنفورد را تأسیس کرد، اما در سال 1966 هنگامی که دولت ایالات متحده تمام بودجه پروژه های MT را لغو کرد، یک عقبگرد برای هوش مصنوعی رخ داد. این شکستها در سال 1973 ادامه یافت، زمانی که دولت بریتانیا بودجه پروژههای هوش مصنوعی را در نتیجه «گزارش لایتهیل» کاهش داد. اولین سیستم خبره تجاری موفق
ژاپن در سال 1982 با پروژه نسل پنجم سیستم های کامپیوتری وارد عرصه هوش مصنوعی شد که منجر به شروع مجدد بودجه توسط دولت ایالات متحده با راه اندازی ابتکار محاسبات استراتژیک شد. در سال 1985، توسعه هوش مصنوعی یک بار دیگر در حال افزایش بود زیرا بیش از یک میلیارد دلار در این صنعت سرمایه گذاری شد هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و شرکت های تخصصی برای ساخت سیستم هایی بر اساس زبان برنامه نویسی Lisp ظهور کردند.
با این حال، بازار Lisp در سال 1987 با ظهور جایگزینهای ارزانتر و بهبود فناوری محاسباتی سقوط کرد. تا سال 1993، بسیاری از ابتکارات دهه 1980 لغو شد، اگرچه ارتش ایالات متحده با موفقیت DART، یک ابزار برنامه ریزی و برنامه ریزی لجستیک خودکار را در طول جنگ خلیج فارس در سال 1991 به کار برد، و Deep Blue شرکت IBM در سال 1997 قهرمان شطرنج، گری کاسپاروف را شکست داد.
هزاره جدید شاهد پیشرفتهای متعددی در فناوری هوش مصنوعی بوده است، از جمله خودروی خودران، استنلی برنده چالش بزرگ دارپا در سال 2005 و سرمایهگذاری ارتش ایالات متحده در رباتهای خودمختار مانند «Big Dog» از Boston Dynamic و «PackBot» از iRobot در همان سال. گوگل در هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان سالهای 2008 و 2011 پیشرفتهایی را در زمینه تشخیص گفتار برای برنامه آیفون خود انجام داد و دید که Watson از IBM در مسابقه مسابقه آمریکایی، Jeopardy، رقابت را شکست داد!
شبکه های عصبی در سال 2012 پیشرفت بیشتری کردند، زمانی که هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان یک شبکه عصبی با موفقیت گربه را بدون اینکه به او گفته شود گربه را تشخیص داد و در سال 2014، خودروی خودران گوگل برای اولین بار در آزمون رانندگی دولتی در ایالات متحده گذرانده شد. سال 2016 شاهد پیشرفت دیگری در هوش مصنوعی بود. AlphaGo از Google DeepMind، قهرمان جهان Go Lee Sedol را شکست داد.
هوش مصنوعی چه زمانی شروع شد؟
همانطور که در بالا نشان داده شد، هوش مصنوعی در طول دههها از سال 1950 شاهد پیشرفتهای زیادی بوده است، اما هوش مصنوعی مدرن زمانی که آلن تورینگ از او پرسید که آیا ماشینها میتوانند با مقاله او «ماشینهای محاسباتی و هوش» فکر کنند، به طور گسترده پذیرفته شد تست تورینگ، که اهداف اساسی هوش مصنوعی را تعیین کرد.
چه کسی هوش مصنوعی را اختراع کرد؟
در حالی که بسیاری از مردم به پیشرفت هوش مصنوعی هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان کمک کردهاند، بر اساس تحقیقات و پیشرفتهای یکدیگر، معمولاً اعتقاد بر این است که آلن تورینگ، ریاضیدان بریتانیایی و «پدر علوم رایانه» اولین مفاهیم هوش مصنوعی را ارائه کرده است.
مزایای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی طیف وسیعی از مزایای را ارائه می دهد از جمله:
نرخ خطای پایین در مقایسه با انسان (به شرطی که کدگذاری به درستی انجام شود)
هوش مصنوعی تحت تأثیر محیطهای متخاصم یا تهاجمی قرار نمیگیرد، به هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان این معنی که این ماشینها میتوانند وظایف خطرناکی را انجام دهند و در محیطها و موادی که میتوانند به افراد آسیب بزنند یا بکشند، کار کنند.
هوش مصنوعی از کارهای خسته کننده یا تکراری خسته نمی شود
قادر به پیشبینی اینکه افراد چه چیزی میپرسند، جستجو میکنند یا تایپ میکنند – هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان به آنها اجازه میدهد به عنوان دستیار برای توصیه اقداماتی مانند تلفنهای هوشمند یا دستیارهای شخصی مانند Alexa عمل کنند.
قادر به تشخیص تقلب در سیستم های مبتنی بر کارت
قادر به سازماندهی و مدیریت سریع و کارآمد سوابق است
می تواند از طریق ماشین هایی مانند حیوانات خانگی روباتیک به تنهایی کمک کند
هوش مصنوعی قادر است با اشتباهات کمتر تصمیمات بی طرفانه و منطقی بگیرد
قادر به شبیه سازی روش های پزشکی و دستیابی Artificial intelligence in plain language for children به سطحی از دقت است که برای انسان دشوار است
بدون نیاز به f