جدیدترین آموزش برنامه نویسی برای کودکان

۹ بازديد

هنگامی که این تمرین توسط یک معلم یا مربی باتجربه هدایت  آموزش برنامه نویس برای کودکان می شود، برای نشان دادن میزان دقت و جزئیات لازم هنگام نوشتن یک برنامه کامپیوتری بسیار عالی است. نمایشی از این تمرین در یوتیوب موجود است.

 

برنامه نویسی به زبان طبیعی، مثلاً دامنه کامل زبان انگلیسی، کار بسیار دشواری به نظر می رسد. اما، قبل از اینکه به سراغ زبان‌هایی برویم که امروز می‌توانیم با آن‌ها برنامه بنویسیم، می‌خواهم با یک نکته مهم صحبت کنم. اینجا را کلیک کنید تا در مورد چگونگی اجرای برنامه نویسی به زبان طبیعی آموزش برنامه نویس برای کودکان  توسط استفن ولفرم مطالعه کنید.

 

برنامه نویسی با استفاده از محیط بلوک

کمی کمتر از پانزده سال پیش، میچل رسنیک و دوستانش در MIT یک محیط برنامه نویسی به نام Scratch را معرفی کردند. این یک رویکرد جدید برای آموزش برنامه نویسی کامپیوتر از طریق یک رابط کاربری گرافیکی ارائه می دهد که احتمال انجام برخی اشتباهات رایج در برنامه نویسی مبتنی بر متن  آموزش برنامه نویس برای کودکان را از بین می برد.

 

بلوک های خراش

شکل 1.1

برنامه ها توسط بلوک های متصل ساخته می شوند که هر کدام نشان دهنده برخی از عملکردهای موجود در سیستم هستند. شکل 1.1 یک برنامه ساده را نشان می دهد که از شخصی که آن را اجرا می کند نام خود را می پرسد و سپس سلام می کند. رنگ برای دسته هایی استفاده می شود که بلوک ها به آنها تعلق دارند. توجه داشته باشید که بلوک پرسش و بلوک پاسخ مربوطه همان سایه آبی هستند. شکل بلوک ها تعیین می کند که در کجا می توان آنها را  آموزش برنامه نویس برای کودکان برای تشکیل یک برنامه قابل قبول قرار داد. بلوک اتصال سبز گرد در یک سوراخ گرد در بلوک بنفش قرار می گیرد.

 

یکی از نقاط قوت اسکرچ سهولت در ساخت بازی ها و شبیه سازی ها و داستان های متحرک است. نقطه قوت دیگر خود وب سایت Scratch است که دسترسی به بسیاری از آموزش ها و جامعه ای از کاربران را با برنامه هایی که آنها نوشته اند را فراهم می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسکرچ، آموزش برنامه نویس برای کودکان  از ویکی اسکرچ دیدن کنید.

 

برنامه نویسی مبتنی بر بلوک یک راه عالی برای شروع است. اما، با افزایش حجم برنامه‌هایی که می‌خواهید بنویسید یا به ویژگی‌هایی نیاز دارید که در Scratch موجود نیست، زمان آن فرا رسیده است که به برنامه‌نویسی مبتنی بر متن بروید.

 

زبان های برنامه نویسی - زبان های سطح بالا

تقریباً تمام برنامه نویسی کامپیوتر این روزها ب آموزش برنامه نویس برای کودکان ا زبان های برنامه نویسی سطح بالا انجام می شود. تعداد زیادی از آنها وجود دارد و برخی از آنها کاملا قدیمی هستند. COBOL، FORTRAN و Lisp در دهه 1950 ابداع شدند!!! همانطور که خواهید دید، زبان های سطح بالا توصیف قطعات برنامه ای را که ایجاد می کنید آسان تر می کند. آن‌ها به شما اجازه می‌دهند روی کاری که می‌خواهید انجام دهید تمرکز کنید نه اینکه چگونه آن را در یک معماری خاص کامپیوتری نشان می‌دهید. آنها مشخصات ریزپردازنده را در رایانه شما انتزاعی می کنند. و، همه زبان‌های سطح بالا با مجموعه‌های بزرگی از کارهای مشترکی که باید انجام دهید، به نام کتابخانه ارائه می‌شوند.

 

در این مقدمه شما با دو زبان برنامه نویسی ک آموزش برنامه نویس برای کودکان امپیوتر لوگو و جاوا کار خواهید کرد. لوگو متعلق به Bolt، Beranek & Newman (BBN) و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) است. سیمور پاپرت، دانشمند آزمایشگاه هوش مصنوعی MIT، به والی فورزیگ در طراحی لوگوی BBN در دهه 1970 کمک کرد. تحقیقات بیشتری در مورد استفاده از آن در محیط های آموزشی نسبت به هر زبان برنامه نویسی دیگری وجود دارد.

 

جاوا یک زبان برنامه نویسی نسبتاً جدید است. در سال 1995 درست زمانی که اینترنت شروع به جلب توجه زیادی کرد، ظاهر شد. جاوا توسط جیمز گاسلینگ که در Sun Microsystems کار می کرد اختراع شد. این یک زبان سطح متوسط ​​است. یکی از مزایای بزرگ یادگیری جاوا این است که نرم افزارهای زیادی از قبل آموزش برنامه نویس برای کودکان  نوشته شده است (نگاه کنید به: Java Class Library) که به شما کمک می کند برنامه هایی را با رابط های کاربری گرافیکی پیچیده بنویسید که از طریق اینترنت ارتباط برقرار می کنند. شما می توانید از نرم افزارهایی استفاده کنید که هزاران برنامه نویس قبلا نوشته اند. جاوا در برنامه های مختلفی از تلفن های همراه گرفته تا دستکاری گسترده داده های اینترنتی استفاده می شود. شما می توانید با اشیاء پنجره، اشیاء اتصال به اینترنت، اشیاء دسترسی به پایگاه داده و هزاران آموزش برنامه نویس برای کودکان  مورد دیگر کار کنید. جاوا زبانی است که برای نوشتن برنامه های اندروید استفاده می شود.

 

بنابراین، چرا این درس ها با زبان برنامه نویسی Logo شروع می شوند؟

 

هیچ زبان برنامه نویسی کامپیوتر دیگری به اندازه Logo، بر اساس استفاده از آن در محیط های آموزشی، عمق تحقیق را ندارد. ریشه آن در توسعه محیط های یادگیری تعاملی است. Wally Feurzeig در حال تحقیق در مورد استفاده از یک کامپیوتر اشتراکی زمانی برای بهبود آموزش مفاهیم ریاضی در BBN (بولت، برانک و نیومن) بود. سوالی که او می خواست به آن پاسخ دهد این بود که آیا بچه ها از فناوری جدید استقبال آموزش برنامه نویس برای کودکان  می کنند و استفاده از آن را یاد می گیرند. با موفقیتی که با استفاده از یک زبان برنامه نویسی موجود نشان داده شد، والی با سیمور کاغذ برای کمک به طراحی لوگو قرارداد بست. سیمور مشخصات عملکردی لوگو را نوشت. سپس دانیل بابرو اولین مترجم لوگو را نوشت.  Teaching programming for children از همان روزهای اولیه، صدها کتاب و مقاله تحقیقاتی در مورد استفاده از آن در کلاس درس نوشته شده است. سینتیا سولومون، که س

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد